Kézi váltó nélkül jelent meg a BMW 1-es negyedik generációjának legelső modellje. A vadiúj kompakt német autó típusjele F70. A csúcsmodellje 300 lóerővel büszkélkedhet. Eláruljuk azt is, mikor indulhat a sorozatgyártása.
Bemutatták a BMW 1-es legújabb generációját
A BMW 2004 óta gyártja az 1-es sorozatának modelljeit. Eddig több mint 1 millió darabot értékesítettek ezekből. Ez a széria újul meg teljesen a legújabb, negyedik generációs, F70-es típusjelzésű autóval, melyet Lipcsében fognak gyártani.
Az új 1-es sorozat az elődjéhez képest megnőtt: hossza 4,36 méterre, magassága 1,46 méterre változott, de a szélessége és a tengelytávja változatlan maradt.
A csomagtér 380 literes, de lehajtott ülésekkel 1200 literesre bővíthető.
A jármű designja a BMW jól ismert stílusjegyeit követi.
Olyan modern technológiákkal szerelték fel, mint például a 10,25 colos digitális műszeregység, valamint a 10,7 colos OS 9-et futtató érintőkijelző.
A motorválasztékban megtalálható a 170 lóerős 1,5 literes 3 hengeres turbós benzines lágyhibrid. A dízel modellek közül a 118d 150 lóerős, a 120d pedig 163 lóerős, 2 literes turbódízel motorral rendelkezik. A benzines csúcsmodell, az M135, 300 lóerőt nyújt.
Az összes változatot hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelik. Manuális váltó nem elérhető.
A HVG megjegyzi, az új sorozat gyártása októberben kezdődhet. Az árak egyelőre nem ismertek.
Vegyes képet mutatnak az autók fenntartási költségei
Egyékbént a Consumer Reports éves felmérése az autók fenntartási költségeire (például olajcsere, abroncsok, baleseteken kívüli egyéb hibák javítása) fókuszál (tehát nem veszi figyelembe például a benzinköltséget). Az eredmények szerint a villanyautók fenntartási költségei igen alacsonyak az első öt évben. Például a Tesláé összesen és átlagosan 580 dollár ebben az időszakban, vagyis nagyjából 210 ezer forintot. Tízéves távlatban pedig 4035 dollár az átlag, vagyis 1,47 millió forint.
Ettől nem sokkal magasabb költséget generálnak az olyan elterjedt márkák sem, mint a Toyota vagy a Ford.
Viszont a Land Roverhez, a Volvóhoz, a BMW-hez, az Audihoz, a Mercedes-hez és a Porschéhoz hasonló prémium márkák fenntartási költségei lényegesen magasabban állnak az említett szintektől.
Az első tíz évben a Volvo költsége a Tesláénak több, mint a duplája, átlagosan mintegy 9285 dollár (3,4 millió forint). A német BMW, Audi, Mercedes és Porsche 9500, 9890, 10525, illetve 14090, míg egy Land Rover az üzemanyag árán felül további 19250 dollárba (7 millió forint) kerül az első évtizedben.
A vizsgált autómárkák listáját és eredményeit itt nézheted meg.