Már nálunk is kapható a Porsche Panamera csúcsmodellje, a zöld rendszámos plugin hibrid Turbo S E-Hybrid. Árban 96,6 millió forinton nyit, de néhány extrával már gyorsan 100 millió forint felett jár.
Az autó “szíve” egy 4 literes biturbó V8-as benzinmotor, amelynek 599 lóereje mellé 190 lóerő érkezik a nyolcfokozatú automata váltó házába integrált villanymotortól. Az elődjénél 82 lóerővel erősebb - írja a HVG.
0-ról 100-ra 2,9 másodperc gyorsul fel, végsebessége 325 km/h. Az akkumulátor kapacitása 45 százalékkal nőtt, a 25,9 kWh-s telep ideális esetben 88 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, 11 kW-os AC-töltővel pedig 2 óra 39 perc alatt tölthető fel 0-ról 100 százalékra.
Így megy a Nürburgringen
Megnézhető egy videó is, hogyan teljesíti az új modell a legendás nürburgringi versenypályát. A 20,8 kilométer hosszú Nordschleifén 7 perc 24 másodperces körrekordot állított fel vele Lars Kern, a Porsche gyár fejlesztési részlegének sofőrje, a pálya utolsó szakaszában 305 km/h-s sebességgel is száguldott.
Megjött a legolcsóbb elektromos Porsche Macan is
A héten írtunk arról, hogy megérkezett Magyarországra az elektromos Porsche Macan legolcsóbb új változata. A SUV “mindössze” 34,8 millió forint ellenében 360 lóerőt, illetve 563 Nm-t tesz elérhetővé. A csak hátsókerék-hajtású újdonság 110 kilogrammal könnyebb az összkerekes Macan 4-nél. A 0-ról a 100 km/h-át 5,7 másodperc alatt elérő, 220 km/h végsebességű 2,2 tonnás legújabb Macan 100 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 644 kilométeres hatótávot biztosít.