A Taycan GTS erősebb és gyorsabb lett, nulla-százra 3,3 másodperc alatt gyorsul. Eközben a Porsche eladásai 16 év után először csökkentek, csak a Cayenne lett kapósabb.
Porsche
A GTS – vagyis Gran Turismo Sport – a Taycan sportosabb, vezetési élményre fókuszáló, kiváló balanszú változata, amit a 4S és az erősebb Turbo közé pozicionál a Porsche. A Taycan GTS erősebb és gyorsabb lett: a rövid ideig elérhető csúcsteljesítmény 598 lóerőről 700 lóerőre nőtt, így a nulla-százhoz már 3,7 másodperc helyett elég 3,3 másodperc. A GTS továbbra is összkerekes és 11,1 másodperc alatt tudja le a negyedmérföldes távot, ami 7 tizedmásodperces javulást jelent az elődjéhez képest. A GTS csak a nagyobb, 97 kWh-s nettő kapacitású akkupakkal kapható, amivel a WLTP szerinti hatótávja 628 kilométer. Az új modell 2025-ben érkezik magyarországi ára egyelőre nem ismert - írja a Totalcar.
16 éve nem volt ilyen: estek a Porsche eladásai
A Totalcar arról is ír, hogy a Porsche idén januártól szeptemberig 226 000 autót értékesített, ami 7 százalékkal rosszabb eredmény, mint az abszolút rekorder 2023-as év azonos időszakának számai. Visszaesésre 16 éve nem volt példa. A Cayenne eladásai nőttek, az összes többi modell stagnál, vagy leszálló ágban van. Elsősorban a Macan és a Taycan típusoknál tapasztaltak visszaesést. A Macannál a generációváltás a kereslet csökkenésének az oka: tisztán elektromos hajtásláncot kapott az új verzió, így 22 százalékkal többe kerül, mint az előző belsőégésű modell.
Eközben hasít a Lamborghini
A Lamborghini a tavalyi rekordévét 10 112 eladott autóval zárta, de valószínű, hogy az idén még ezt is sikerül majd túlszárnyalni. A luxussportautó-gyártó minden eddiginél jobb első kilenc hónapot zárt: szeptember végével bezárólag 8411 autót értékesítettek, ami 8,6 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakát - írja a Vezess.hu. A Lamborghini új zászlóshajóját, a Revueltót óriási felhajtás övezi. A várakozási idő a két évet is meghaladja, 2027 elejével számolhat az, aki most rendel.