A Renault Trucks 2021-ben fejleszti T, T High, C &K kínálatát, jelentős fejlesztéseket eredményezve a vezetési kényelem, a fedélzeti kényelem, a biztonság és a hatékonyság terén. Ez a legfontosabb fejlesztés a gyártó termékcsaládjának 2013-as teljes megújulása óta.


A Renault Trucks 2021-ben megváltoztatja járművei külsejét, magabiztosabb stílust kölcsönözve, különösen a fényszórókat illetően, amelyek méretét lecsökkentették, hogy nagyobb lehessen az alsó rész fényezett felülete. Új, méhsejt mintázatú hűtőrács egészíti ki a 2021-es Renault Trucks tehergépkocsik modernebb, letisztultabb dizájnját.

​Nagyobb fedélzeti és vezetési kényelem: Új, több irányban állítható kormányoszlop

A járművek új, három irányban állítható kormányoszlopot kaptak. Ezáltal a járművezetők a számukra legmegfelelőbb vezetési testhelyzetet vehetik fel, a testalkatukhoz, a fuvarfeladat követelményeihez és a személyes igényeikhez igazodva. A kormányoszlop egyetlen lábkapcsolóval mozgatható, amellyel a kormánykerék helyzete és meredeksége is beállítható. Beállítás közben két kézzel fogható a kormánykerék, majd azonnal rögzíthető, ami pontos és biztonságos használatot nyújt. Továbbá a gyújtáskapcsolót a kormányoszlopon egy indítógomb helyettesíti.

​Új, moduláris ülések

Mivel egy nehéz-tehergépjármű vezetője naponta átlagosan kilenc órát tölt a kormánykerék mögött, az üléseknek kényelmesnek kell maradniuk a jármű teljes élettartama során, és minden egyes járművezető számára megfelelőnek kell lenniük. Ezért a Renault Trucks újratervezte az üléseit, így mostantól egy moduláris üléscsaládot kínál teljes körű rugalmassággal az állítási lehetőségek, a kombinációk választéka és az opciók tekintetében. A gyártó új szöveteket is bevezetett, amelyeket úgy terveztek meg, hogy elviseljék a sok ki- és beszállást nap mint nap. Extrafelszerelésként bőrkárpitozás is választható.

​Megnövelt tárolókapacitás

A Renault Trucks T, T High, C és K típus 2021-es változata új tárolási megoldásokat is kapott. A járművezető által könnyen elérhető helyre egy táblagép- és okostelefon-tartó került, egyszerre több készülékhez is hozzáférést biztosítva, amelyek két USB-C típusú csatlakozón keresztül tölthetők. Kiegészítették a műszerfalat egy új, A4-es dokumentumok tárolására alkalmas fiókkal is.

Az utasoldalon pedig két tárolóhely kapott helyet összesen 7 liter befogadóképességgel (köztük egy 2 literes hűthető rekesszel).

​Újratervezett, otthoni kényelmet nyújtó hálóhely

Egy tehergépjármű nem csupán munkaeszköz a vezetője számára, hanem pihenő- és alvóhely is. Ezért kulcsfontosságú a fekhely minősége. A járművezetők kényelme és a berendezés hosszabb élettartama érdekében a Renault Trucks 13 százalékkal megnövelte a Serenity fekhely matracának vastagságát, valamint megduplázta a rugók mennyiségét, optimális megtámasztást biztosítva a testsúly jobb eloszlásának köszönhetően

Extrafelszerelésként mosható, memóriahabos fedőmatrac is választható. A matrac különáll a fekhely alapjától, így gumis lepedők is használhatók. A kényelem fokozásához két USB-C típusú csatlakozót is elhelyeztek a fekhely közelében elektromos eszközök töltésére úgy, hogy a járművezető könnyen elérhesse ezeket a pihenőidőben.

Végül, az audioberendezés hangzási minőségének javítása érdekében a Renault Trucks együttműködésbe kezdett a francia Focal vállalattal, amely a hifiberendezést és a hangszórókat szállítja.

​Fokozott biztonság a járművezetőknek, a rakományoknak és a többi közlekedőnek

A járművezetők és a többi közlekedő magas szintű biztonsága szintén a Renault Trucks T, T High, C és K típus fejlesztésének középpontjában állt. Az új Renault Trucks T, T High és C típust szériában LED-es világítóberendezésekkel szerelik fel. Mivel a LED-es fény közelebb áll a természetes fényhez, jobban érzékelhetővé teszi a kontrasztot és a színeket a járművezetőknek. Ez jelentősen javítja az éjszakai láthatóságot és ezáltal a biztonságot. A LED-technika további előnyei a megbízhatósága és a tartóssága. Egy LED-es fényforrás élettartama akár harmincszorosa is lehet egy hagyományos izzóénak. Továbbá LED-es lámpákat helyeztek el az ajtók belső oldalán is, hogy megvilágítsák a küszöböket, biztonságosabbá téve éjszaka a be- és a kiszállást a járművezetőknek. A járművezetők, a rakományuk és a többi közlekedő optimális biztonsága érdekében számos extrafelszerelés is rendelkezésre áll, beleértve egy mechanikus betörésgátló eszközt (belső biztonsági ajtózár), kamerákat és mozgásérzékelőket, valamint a gyalogosokra és kerékpárosokra kiváló rálátást nyújtó alsó ablakkal ellátott ajtókat. Végül, a rögzítőfék vészhelyzeti üzemmódja csökkenti a jármű váratlan elmozdulásának kockázatát, amikor a járművezető elhagyja a fülkét, azáltal, hogy automatikusan működésbe hozza a kerékféket a tehergépjármű rögzítéséhezz.

​Kisebb üzemanyag-fogyasztás és optimalizált karbantartás: 3% üzemanyag-megtakarítás

Először is, javították a fülke aerodinamikáját a hűtőrács körül, míg a kerékjárati íveket toldatokkal látták el a légáramlás javításához. Másodsorban, a járműveket műszakilag is továbbfejlesztették az üzemanyag- fogyasztás további csökkentése érdekében. Ennek része az Optivision, azaz a domborzathoz előrelátóan igazodó sebességszabályzó automatika új változata, valamint az optimalizált sebességtartó automatika kétféle választható vezetési móddal. Az Eco on az alapértelmezett üzemmód, amely a gyorsítás, a fokozatváltás, a sebességtartás és a lassítás módosításával optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást, míg az Eco off lehetővé teszi a járművezetőknek, hogy megváltoztassák a vezetési módot. A kijelző valós idejű információt nyújt a járművezetőnek a vezetési stílusáról; minél több falevelet mutat, annál gazdaságosabb a vezetés. Az új Pulse and Glide funkció tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást azáltal, hogy ciklikusan változtatja a jármű sebességét a sebességtartó automatikával beállított értékhez képest (+/- 2 kilométer/óra). Végül, az új Renault Trucks T és T High járműveket szériában A minősítésű gumiabroncsokkal szerelik fel, amelyek az üzemanyag-takarékosság terén a leghatékonyabbak a piacon.

​Új szolgáltatások kínálata támogatja a járműveket: Optimalizált karbantartás az Excellence Predict által

A Renault Trucks új műszaki megoldást fejlesztett ki a jármű szoftverének rendszeres frissítésére – az ügyfél által igényelt időpontban – úgy, hogy a gépkocsit ne kelljen bevinni a szervizbe. Ez az új technika az Excellence Predict karbantartási szolgáltatás része, amely révén a gyártó már a meghibásodás bekövetkezése előtt cselekedhet, nagyobb nyugalmat biztosítva ügyfeleinek a jármű folyamatos rendelkezésre állásának garantálásával. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az Excellence Predict egy hálózatba kapcsolhatóságon alapuló karbantartási ütemtervet kínál, amely az alábbiakat biztosítja:

  • Tökéletesen igazodik a jármű tényleges használatához.
  • A főbb kopó-fogyó alkatrészek, mint például az akkumulátor, a tengelykapcsoló-tárcsák és a fékbetétek, állapotának figyelemmel kísérése.
  • Innovatív, valós idejű, lerobbanást megelőző technika a meghibásodás esetén állásidőt okozó alkatrészek 80 százalékához.
  • A Renault Trucks és a szervizhálózata közötti együttműködés lehetővé teszi a járművek megelőző jellegű karbantartását. A szervizműveletek egy időpontra ütemezése optimalizálja az állásidőt.

​A szervizlátogatások ésszerűsítése a távoli frissítési szolgáltatásokkal

Mindemellett a Renault Trucks szervizhálózatának szakemberei előzetes diagnosztikát, működéssel kapcsolatos frissítéseket és távoli beállításokat is végezhetnek a járműveken. Ez csökkenti a szervizlátogatások számát, illetve optimalizálja azokat.

​Kiterjesztett olajcsere-intervallumok akár 150 000 kilométerig

A használattól és a futásteljesítménytől függően a 13 literes, Euro VI-os motorral ellátott járművek olajcsere- intervalluma 150 000 kilométerig vagy 18 hónapig is kiterjeszthető, kisebb szerződéses karbantartási költségeket (munkadíj és anyag), optimalizált, kevesebb szervizlátogatással járó karbantartási ütemtervet és további üzemanyag-megtakarítást eredményezve.

The Conversation

Friss

FotóShutterstock

A Continental válasza Lázár kirohanására: kész visszaadni a támogatás egy részét

Az állami támogatás dolgozói létszámmal kapcsolatos feltételeit valóban nem tudják teljesíteni az autóipar lejtmenete miatt, de mindezt már korábban jelezték a kormánynak. A cég kész visszafizetni a támogatás egy részét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Jó hír a fogyasztóknak és az állatartóknak: kikerülhet az antibiotikum a takarmányból

Egyedülálló takarmány-adalékanyag kifejlesztésén dolgozik a Dr. Bata Zrt. A kifejleszteni kívánt termék preventív alkalmazásával csökkenhetne vagy teljesen elhagyható lenne az antibiotikumok felhasználása, ezért egészségesebb állományt és a gyarapodási mutatók javulását várják a szakemberek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Rendeződhet-e az állami és magánegészségügy viszonya?

A magánegészségügy felemelkedése már évtizedes történet, lassan egyre inkább igénybe veszi a lakosság, mint az állami egészségügyi ellátást, holott a legtöbben fizetik a TB-t. Emellett az állami egészségügyi kezelések nem minden esetben mérhetők össze komplexitásukban, előfordul, hogy egy-egy fontos szűrésre vagy beavatkozásra magánintézménybe küldik a pácienseket. Idén még nagyobb lett a szakadék a két intézményi forma közt, a piac rohamos gyorsasággal alakul át e téren is.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!