Egy hónap alatt több mint 1800 sebességtúllépést rögzítettek a III. kerületi sebességmérő traffipaxot a rendőrség tájékoztatása szerint. A legtöbben a kaszásdűlői felüljáró után futottak bele a bírságba.
Az Óbudán telepített Trafiboxok szeptember 5-26. között több mint 440 ezer járművet ellenőriztek. A Madzsar József utcánál telepített készülék összesen 209 854 gépjárművet észlelt, amelyek közül 575 lépte túl a megengedett legnagyobb sebességet. A havi csúcstartóról is itt készült fotó 138 km/h-s sebességgel.
A Kaszásdűlőnél nagyobb a gyorshajtók aránya
A Kaszásdűlőnél kihelyezett sebességmérő 158 043 járműből 1211 gyorshajtást rögzített. Ezen az útszakaszon egy autós 132 km/h-s sebességgel közlekedett. A Rákóczi út 1. számnál kihelyezett sebességmérő előtt 74 361 jármű haladt el, melyek közül 24-en lépték túl a sebességhatárt. Egy járművezető itt 112 km/h-s sebességgel közlekedett.
Szeptember 26-án a kerületi rendőrök is végeztek sebességmérést az Árpád hídon. A kétórás akció alatt 1492 járművet ellenőriztek, amelyek közül 62 autóst értek gyorshajtáson. Ezen a helyszínen 130 km/h volt a rekord - írja a police.hu.
Trükkös traffipaxok Óbudán
Korábban beszámoltunk arról, hogy szeptember 2-től megkezdődött a sebességmérés Óbuda-Békásmegyer több új traffibox pontján. A cél a gyorshajtók kiszűrése, az illegális gyorsulási versenyek megfékezése, a közlekedés biztonságának javítása.
Az Önkormányzat összesen 9 helyszínen 10 db traffibox kihelyezését vállalta. A boxokban a sebességmérő kamera cserélhető, így mindig változó helyszínen lesz sebességellenőrzés, ami a hatékonyságot növeli. Továbbá, a boxok fordítható állásúak, vagyis a BRFK módosítani tudja a figyelendő haladási irányt, ha a tapasztalatok alapján indokolt lesz a mérések irányának megváltoztatása.
A más helyszíneken már kikerült traffiboxoknál is alkalmazott rendőrségi módszerekkel minden boxban látható a kamera, de az autósok nem tudják majd, hogy melyik boxban vannak éles berendezések – további csavar a dologban, hogy a rendőrség rendszeresen cseréli majd ezeket, hogy ne legyen kiszámítható a mérés a drótot egymásnak leadó gyorshajtók számára.