Megérkezett a magyarországi újautópiacra az új Škoda Kodiaq. A modell kétféle dízeles hajtással érhető el. Ráadásul 910 literes csomagterű, hétüléses verzióban is gyártják. Mutatjuk, mit tud az új autó.
Már Magyarországon is kapható az új Škoda Kodiaq
Az ősszel mutatta be a Škoda a teljesen megújult, második generációs Kodiaqot. Azonban csak a napokban kezdték forgalmazni Magyarországon. Jelenleg egyfajta felszereltséggel, de kétféle dízelmotoros változatban kapható nálunk.
A Selection modellváltozatú Kodiaq alapára 16,7 millió forint. Ennyiért a vevő egy 150 lóerős, kétliteres TDI motort és egy hétfokozatú, duplakuplungos, automata sebességváltóval szerelt, elsőkerék-meghajtású modellt kap.
Ezzel szemben a 193 lóerős, kétliteres TDI motorral, hétfokozatú DSG sebességváltóval és összkerékmeghajtással ellátott változat 18,6 millió forintos kezdőárral érhető el itthon.
A 1,5 literes benzinmotorra, hatfokozatú DSG-re épülő, 204 lóerős zöldrendszámos plugin hibrid, illetve a 150 lóerős, 1,5 literes 48 V-os lágyhibrid benzines kivitelű Kodiaq magyarországi ára egyelőre ismeretlen. Akárcsak a 204 lovas kétliteres benzines modell árszintje.
A HVG hozzáteszi, mindeközben az elsőgenerációs Kodiaq 150 lovas, 1,5 literes TSI alapmodellje búcsúzott a kínálatból.
Új kivitelt kapott a negyedik generációs Škoda Octavia
Egyébként az Octavia legújabb, negyedik generációját 2019 novemberében prezentálta először a Škoda. Ennek a modellnek mutatták be februárban a legújabb, ráncfelvarráson átesett verzióját.
Az első szembetűnő változások a faceliftes Octavián az új hűtőrács, a szupermodern Crystallinium LED mátrix fényszóró, az átrajzolt hátsó lámpa, a modernizált lökhárítók, illetve az újfajta, könnyűfém felnik.
Az alapárba beletartozik a 10 colos digitális műszeregység, a kétzónás klíma, az infotainment rendszer - kiviteltől függően - 10-13 colos képátlójú érintőkijelzője, valamint a Chat GPT támogatású hangasszisztens és a továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszer.
A 1,5 literes TSI benzinüzemű motor, amely 115 lóerőt és 220 Nm nyomatékot produkál, hatsebességes kéziváltóval van felszerelve, míg a hasonló paraméterekkel bíró, 48 voltos lágyhibrid változatához hétfokozatú automata váltó tartozik.
A motor 150 lóerős, 250 Nm nyomatékkal rendelkező változatát szintén hatsebességes manuális váltóval látják el, de a lágyhibrid verzió hétfokozatú automata váltóval kerül piacra.
A 2 literes TSI motor 204 és 265 lóerős, valamint 320 és 370 Nm nyomatékkal rendelkező verziói kizárólag hétfokozatú automata váltóval érhetőek el.
Az új RS modellbe kerülő legerősebb hajtáslánc kivételesen nem tartalmazza a korábbi 200 lóerős, 400 Nm nyomatékú dízelmotort.
A 2 literes TDI dízelmotor 115 lóerős, 300 Nm nyomatékú változatához hatsebességes kéziváltó, míg a 150 lóerős, 360 Nm nyomatékkal rendelkező erősebb verzióhoz hétfokozatú automata váltó kapcsolódik.
Az összes Octavia elsőkerék-, kivéve a 204 lóerős benzinmotoros változatot, amelyet négykerék-meghajtású. A plugin hibrid és CNG változatokról jelenleg nem áll rendelkezésre információ.
Az új Octavia különböző változatai - Essence, Selection, Sportline és RS - 16-19 colos kerékméretekkel érhetőek el, azonban a luxusra szabott Laurin & Klement változat nincs a kínálatban.