Az új modellek korábbiak alapjaira épülnek
Fotó: Shutterstock

Új autómodellekkel erősít a Suzuki

Új autómodellekről rántotta le a leplet a Suzuki. Úgy tűnik, a Magyarországon gyárral rendelkező japán autógyártó ötvözni próbálja az S-Cross és Baleno modelleket.


Több új modellel állt elő a Suzuki

Ismert autómodellek alapjaira épülő új járművekkel állt elő a Suzuki. A napokban rántotta le a leplet két új modelljéről is. Közülük a Fronxot akár Magyarországon is forgalmazhatják. Az autó első ránézésre az S-Cross-ra emlékeztet, de a műszaki alapjait a Baleno adja – jegyzi meg a Vezess.

Az orrkialakítása masszív és nem egészen négy méter hosszú. A motorja 1,0 literes vagy 1,2 literes benzines lehet. Előbbit mild hibrid rendszerrel szerelhetik, ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata váltó kapcsolódhat hozzá. Viszont az utóbbi rendelhető a kézi váltó mellett ötfokozatú, robotizált egységgel is. Az utasterének 9 colos érintőképernyője okostelefon-integrációt is kínál. Navigációs útbaigazítást is közlő head-up kijelző is van, valamint felszerelték vezeték nélküli telefontöltvel és panoráma-kamerarendszerrel is.

A másik modell a Jimny ötajtós verziója. Azonban az új autó az ismert alapmodellnél 435 mm-rel hosszabb, de azzal azonos szélességű és magasságú, valamint 340 mm-rel nagyobb tengelytávú. A modellváltozat a plusz két oldalajtó mellett új hátsó üléseket kapott. A hajtáslánca változatlan marad. Az 1,5 literes benzinmotorhoz pedig ötfokozatú kézi vagy négyfokozatú automata váltó társítható. Ennél a járműnél érdemes megjegyezni, hogy Európában a Jimny haszonjárműként kapható, ezért kicsi az esélye, hogy eljut hozzánk a tágasabb modell.

Amerikai autómárka Európa csúcsán

Egyébként a legfrissebb adatok szerint 19 144 darabot értékesítettek a Tesla legújabb elektromos modelljéből, az Y-ból Európában novemberben, így ez volt a kontinens legnépszerűbb új személyautója az adott hónapban. Magyaroroszágon 24,5 millió forint az alapára a 455–533 kilométeres hatótávú villanyautónak.

Az amerikai autó után a Dacia Sandero fogyott a legjobban az adott időszakban. Összesen 18 746-ot adtak el a román autótípusból. A 65 lóerős alapmodell itthoni indulóára 5,65 millió forint.

A harmadik helyen a Toyota Yaris végzett 17 309 ezer eladással. A 2021-es Év Autójának megválasztott japán kisautó 72 lóerős alapmodelljének a minimumára 7,25 millió forint.

Ha 2022 első 11 hónapját összességében nézzük Európában, akkor a legnagyobb számban (193 743 eladott jármű) értékesített újautó nem az említett három közül kerül ki. Januártól novemberig a Peugeot 208 vitte a prímet. A francia kisautó 75 lóerős alapmotorral 7,27 millió forintnál kezdődik hazánkban.

The Conversation

Ne hagyd ki!