A jövőben mégis szüksége lehet a vállalatnak a reklámra
Fotó: Shutterstock

Elszámolhatta magát a Tesla: tovább esnek az árai

Felpörgette a villanyautói gyártását a Tesla, azonban úgy tűnik, némileg elszámolhatta magát a cég. Az autóik kereslete nem követi a bővülő kínálatukat, ami az áraik csökkenését vonzza maga után a kiemelt piacokon.


Árcsökkenés a Teslánál

Ismét árcsökkentést jelentett be a Tesla. A hétvégén meghirdetett, több mint 1300 dolláros kedvezmény a Model 3-asokra vonatkozik. A cég tájékoztatása szerint most a felduzzadt készleteik miatt vágták meg az áraikat.

A gazdasági bizonytalanságok miatt óvatosabban költekező potenciális vásárlók megnyerése érdekében és a nyomában lévő konkurensek visszaverésére a Tesla az idén több régióban is agresszívan csökkentette a járműveinek az árát, és a készlet csökkentésére az autókereskedelemben bevált módszert alkalmazza

- idéz egy elemzőt a VG.

Egyébként Elon Musk alapító-vezérigazgató korábban azzal büszkélkedett, a Teslának nincs szüksége reklámra. Azonban a Reuters arról ír, azóta bebizonyosodott, hogy a legjobb bornak is kell a cégér: az amerikai központú vállalat hamarosan hirdetésekkel is megpróbál vadászni a vevőkre. A közelmúltban Musk is elismerte, a Tesla nem immunis a globális gazdaságot övező kockázatokra, és nehéz év elé nézhet.

De mennyi az annyi?

A mostani árcsökkentés után a Tesla Model 3-as indulóára 40 240 dollár lett (13,9 millió forint) az USA-ban. Emellett a Model Y crossover 47 490 dollárba (16,5 millió forint) kerül alapáron.

A kínai és berlini gigagyáraik termelése is meghaladta a keresletet, így a cég Európában is lefaragott az áraiból. Egy Kínában gyártott Model 3-ashoz 3900, egy Berlinben gyártott Model Y-hoz pedig 4030 dollárral olcsóbban lehet most hozzájutni kontinensünk kiemelt piacain (Franciaországban, Németországban, az Egyesült Királyságban és Olaszországban). Viszont Magyarország nem tartozik ebbe a körbe, így nálunk a cég honlapján 17,85 millióért kínálják a legolcsóbb Teslát.

A Tesla a világ legértékesebb autómárkája, mégsem lehet teljes az öröme

Egyébként a Brand Finance szervezet autóipari márkaérték-rangsora alapján a tavalyi harmadik helyéről az első pozícióba került, tehát a világ legértékesebb autómárkája lett a Tesla. A cég egy év alatt 44 százalékkal növelte a márkaértékét a friss felmérésig, így meghaladta a 66 milliárd dollárt.

Az amerikaiak sikeréhez az is hozzájárult, hogy a tavalyi első két helyezettnek az értéke beszakadt. A Mercedes-Benz 3 százalékos esés után 58,8 milliárd dollár környékén állt, a Toyotát pedig 18 százalékos zuhanást követően nagyjából 52,5 milliárd dollárra értékelték a felméréskor.

Azonban a Tesla öröme nem lehet felhőtlen. Bár saját rekordnak számító eladási darabszámot ért el az előző negyedévben, nem tudta megelőzni az elsőszámú riválisát a villanyautópiacon. Amíg az amerikaiak 422 875 autót adtak el az első három hónapban, a kínai BYD 552 076 járművet értékesített.

Ne hagyd ki!