Mutatjuk azt is, mely márka autói keltek el eddig a legnagyobb számban
Fotó: Shutterstock

Ezek a történelem legnagyob darabszámban eladott autói

Eddig több mint 300 millió autót készített a világ legnépszerűbb autógyártója. Ehhez a gyártóhoz köthető a legnagyobb számban eladott modell is. De soroljuk az összes autómodellt, amelyek az eladási örökrangsor élén állnak.


A világ legnépszerűbb autómárkája

1935 augusztusában készült el a japán Toyoda Automatic Loom Works Ltd. (a későbbi Toyota Industries Corporation) a legelső autójával, egy G1-es haszonjárművel. 88 évvel később, idén 2023 szeptemberében pedig elérték a 300 millió legyártott négykerekűt (a milliós mérfödkövet 1962-ben, a 100 milliósat 1997-ben, a 200 milliósat pedig 2012-ben lépték át). Ezek közül 180,52 millió készült Japánban, 119,6 millió pedig külföldön.

Jelenleg 68 jármű- és járműalkatrészgyárral rendelkeznek, melyből 16 található Japánban, 26 más ázsiai országokban, 13 Észak-Amerikában, 6 Európában, 4 Afrikában és 3 Dél-Amerikában.

A legnépszerűbb modellek

A Toyota legnagyobb darabszámban értékesített modellje a Corolla, amiből a Vezess szerint eddig 53,4 millió darab készült. Ezzel az értékkel toronymagasan ez a legnagyobb számban értékesített autómodell a történelemben. De soroljuk a többi top globális autóértékesítést is:

Legnagyobb darabszámban eladott autók a történelemben

  1. Toyota Corolla: 53,4 millió darab
  2. VW Golf: 35,5 millió darab
  3. VW Passat: 30 millió darab
  4. Honda Civic: 27 millió darab
  5. VW Bogár: 21,5 millió darab

1,8 millió Toyotát hív vissza a gyártó

Egyébként több mint 1,8 millió, 2013 és 2018 közötti modelléves RAV4-es autó visszahívását jelentette be a Toyota a napokban.

A nagyszabású visszarendelés oka egyes csereakkumulátorok potenciális tűzveszélye. A japán augyógyártó hivatalos közleménye szerint ezen akkumulátorok egy része nem megfelelő méretű, amiatt az éles kanyarokban kioldódhatnak és tüzet okozhatnak.

Amennyiben kis tetejű akkumulátort használnak cseréhez, valamint a rögzítő bilincset nem megfelelően húzzák meg, az aksi elmozdulhat. Így az akku pozitív pólusa érintkezhet a rögzítő bilinccsel, ami rövidzárlatot eredményez.

Az akkumulátortartó bilincset, az akkumulátortálcát és a pozitív pólus fedelét a Toyota ingyen kicseréli.

Az érintett járművek tulajdonosait decemberben értesíti a vállalat, de a Toyota oldalán már rákereshető, kinek az autóját érinti a visszahívás.

Ne hagyd ki!