A Toyota, megítélése szerint néhány forgalomban lévő autójának tűzveszélyes lehet a csereakkumulátora. Emiatt mintegy 1,8 millió modellt hív vissza. Mutatjuk, melyik járműveket érintheti a probléma.
Tűzveszélyes csereakkumulátorok miatt hív vissza autókat a Toyota
Több mint 1,8 millió RAV4-es modellt hív vissza a Toyota. A visszahívás a 2013 és 2018 közötti modellévek járműveit érinti.
A nagyszabású visszarendelés oka egyes csereakkumulátorok potenciális tűzveszélye. A japán augyógyártó hivatalos közleménye szerint ezen akkumulátorok egy része nem megfelelő méretű, amiatt az éles kanyarokban kioldódhatnak és tüzet okozhatnak – tájékoztatott a CNN.
A Portfolio szerint amennyiben kis tetejű akkumulátort használnak cseréhez, valamint a rögzítő bilincset nem megfelelően húzzák meg, az aksi elmozdulhat. Így az akku pozitív pólusa érintkezhet a rögzítő bilinccsel, ami rövidzárlatot eredményez.
Az akkumulátortartó bilincset, az akkumulátortálcát és a pozitív pólus fedelét a Toyota ingyen kicseréli.
Az érintett járművek tulajdonosait decemberben értesíti a vállalat, de a Toyota oldalán már rákereshető, kinek az autóját érinti a visszahívás.
Autók millióit hívta vissza a Hyundai és a Kia is az idén, de csak az USA-ban
Azonban nem a Toyota az egyetlen autóipari óriás, amely járművek millióit hívta vissza a közelmúltban. 1,7 millió 2010 és 2019 között gyártott Kiát kell márkaszervízbe vinni az USA-ban az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalának (NHTSA) a tájékoztatása alapján. A visszahívás főleg Sportage, Optima Soul, Rio és Sorento modelleket érint. Az autókban a hidraulikus-elektromos vezérlőegységgel merülhet fel probléma. A részegység elektromos rövidzárlatot kaphat, ami miatt a motortérben tűz is keletkezhet.
Emellett 1,6 millió 2010 és 2015 közötti modellévű Hyundait is szervízbe hív a gyártó az Egyesült Államokban, elsősorban Santa Fe, Tucson, Tucson Fuel Cell és Sonata Hybrid modelleket. Azoknál az ABS kocka belső fékfolyadék-szivárgása okozhat rövidzárlatot. Emiatt állóhelyzetben és menet közben is tűz keletkezhet. Ezért - ha szükség - az ABS és a hidraulikus-elektromos vezérlőegység biztosítékait fogják kicserélni.
Az akkumulátorral van leggyakrabban probléma
Egyébként a német autóklub, az ADAC tavalyi mentési statisztikái szerint mintegy 3,4 milliószor kellett segíteniük az autósokon. Ez a szám némi csökkenést (mínusz 2,3 százalék) jelent az előző évhez képest.
Megjegyezték, a korábbi évekhez hasonlóan továbbra is ugyanaz az alkatrész okozza a legtöbb nehézséget az autósoknak, mégpedig az akkumulátor. Az esetek 43,2 százalékában erre vezethető vissza, ha nem indul az autó.
A legtöbb bosszúságot okozó egységek közé tartozik a motorvezérlés is (a statisztika ide sorolja a befecskendező rendszert, a gyújtást és az üzemanyag-ellátást is) 23,8 százalékkal. A harmadik helyre az önindító, illetve a generátor hibáiból eredő problémahalmaz (10,4 százalék) került.
A statisztikáik alapján az akkumulátor felel az elektromos autók problémáinak mintegy feléért is. Azoknál a járműveknél az ajtók egyszerű kinyitásához is a 12 V-os akkumulátor árama kell. Viszont a villanyautók nagyfeszültségű rendszerei, mint a villanymotor vagy a töltéstechnika sokkal ritkábban romlanak el.