Két hónap erős visszaesés után októberben újra nőttek az újautó-eladások az EU-ban az ACEA szakmai szervezet statisztikája szerint. Igaz, csak 1,1%-kal. A nagy piacok közül Spanyolországban volt a legerősebb a növekedés (7%), Franciaországban a legnagyobb a mínusz (-11%).
Az ACEA adatai szerint nagy nyertesek a hibridek, amelyek piaci részesedése egy év alatt 28,6-ról 33,3 százalékra nőtt.
A benzines autók részesedése 33,4-ről 30,8 százalékra csökkent.
A dízelek pedig a korábbi 12 helyett egy 10,9 százalékos szeletet hasítanak ki maguknak a piaci tortából.
Szenvednek az elektromos autók
Októberben 124 907 tisztán elektromos új személyautó talált gazdára az EU-ban, ami ugyan 2,4%-os növekedést jelent, azonban az első tíz hónapban összességében 4,9%-kal csökkentek az eladások tavalyhoz képest. Ennek oka elsősorban a 26%-kal bezuhanó német eladások. A piaci részesedés stabil, 14,4 százalék (de nem is növekszik számottevően)
A plugin hibridek népszerűsége csökkenőben van, az EU országaiban 7,2 százalékkal estek vissza az eladások, a külsőleg tölthető hibridek piacrésze mintegy 7,7 százalékos.
Nagyot ugrottak a magyar eladások, ez az oka
Meglehetősen hektikus a magyar újautópiac. Októberben több mint 10 ezer új autót helyeztek forgalomba, ami számottevő, 19 százalékos növekedést jelent éves szinten. Legutóbb júniusban volt hasonló, több mint 20 százalékos többlet, az azt követő hónapokban mínusz 9,4 és plusz 2,2 százalék közötti eredményt ért el a piac.
A Totalcar megkérdezte az importőröket, mi állhat a közel 20 százalékos növekedés hátterében. A kapott válaszokból összességében az derült ki, hogy a a növekedés főként a bázishatással magyarázható, azaz tavaly októberben rendkívül gyenge számokat produkált a piac.