Itt a lista, melyik új autóval mennyit bukunk az első 5 évben
Fotó: Shutterstock

Itt a lista, melyik új autóval mennyit bukunk az első 5 évben

Egy új Tesla értékének körülbelül felét veszti el az első 5 évben, de a luxusautók között ennél nagyobb bukásra is van nem egy példa. A hibridek között a Toyoták továbbra is értékálló választásnak számítanak. Mutatjuk a kategóriánkénti toplistákat!


Az autók értékvesztése minden vásárló számára fájdalmas valóság. A koronavírus-járvány miatt csökkent az új autók kínálata, ami a használt autók piacára is hatással volt, emelve azok árait, és lassítva az értékvesztést - derül ki az Autószektor összeállításából, amely egy amerikai kutatás alapján készült.

Csak elektromos és luxusautót ne!

Azonban nem minden kategória egyformán érintett: a luxusautók - kivéve néhány Porsche modellt -, továbbra is jelentős értékvesztést szenvednek el, és az elektromos autók is hasonlóan problémásak ezen a téren. Az utóbbiak iránti kereslet visszaesését több tényező okozza: kevés töltőállomás épült, a nyilvános töltők drágák, és sok vásárló ráébredt, hogy az EV-k használata kényelmetlen lehet.

Ezzel szemben a Toyota hibridek, különösen SUV formában, jóval kevésbé veszítik el az értéküket. A Toyota Prius és a Corolla kiváló példák arra, hogy a hibridek tartóssága és megbízhatósága a használt autópiacon is előnyt jelent.

A legnagyobb értékvesztést továbbra is a drága luxusautók szenvedik el, amelyeknek a javítási költségei is magasak.

Nézzük kategóriánként a toplistát:

Egy Tesla 3 értékének közel 43 %-át veszíti el az első 5 évben, a Tesla X pont 50%-ot. A Nissan Leaf 50,8 %-ot, a Chevrolet Bolt EV 51,1%-ot, míg a Tesla S 55,5 %-ot.

A hibridhajtású kompakt SUV-ok között a negatív csúcstartó a Nissan Kicks (27,5 %-os értékvesztéssel), megelőzve a Toyota RAV4-et (27,2 %), a Honda HR-V-t (26,2 %) és a Subaru Crosstreket (24,5%), valamint a Toyota CH-R-t (24,4%).

A luxusautó közül a Maserati Quattroporte értékének 64,5 %-a foszlik semmivé az első 5 évben, a 7-es BMW-knek 61,8 %-a, a Maserati Ghibliknek 61,3%-a, míg az 5-ös hibrid BMW-knek 58,8 %-a. A Cadillac Escalade ESV “csak” 58,5 %-os értékvesztést könyvelhet el.

Egymás sarkát tapossák a vásárlók

Mindez egyáltalán nem zavarja a luxusautó vásárlókat, ugyanis az eladások rekord szinten állnak: soha korábban nem kelt el például olyan sok új Rolls-Royce a világon, mint tavaly, Magyarországon pedig a Bentley-kért kellett megküzdeniük a vásárlóknak. A Rolls-Royce eladások száma Európában és Ázsiában is történelmi csúcsra emelkedett.


Ne hagyd ki!