Bemutatkozik az Inster
Fotó: Shutterstock

Meglehetősen olcsó villanyautó érkezik a Hyundaitól

Hamarosan megjelenhet a piacon a Hyundai legújabb, költséghatékony villanyautója, az Inster. Az új modell elsősorban a dizájnjával, a modern megoldásaival, valamint a kedvező árával tűnhet ki.


Új villanyautóval jelentkezik a Hyundai

Már ebben a hónapban megérkezhet a Hyundai vadonatúj, kompakt Inster villanyautója, mely a Casper alapjaira épül – írja a dél-koreai autógyártó bejelentése nyomán a CarsCoops.

Az Inster előzetes felvételein jól látható, hogy négy szegmensből álló, köralakú, nappali menetfényes lámpaújdonságokat, valamint a Hyundai Ioniq sorozatából ismert lámpatesteket is szereltek az e-autóra.

Az autó töltőportja a frontrészen helyezkedik el.

A belső tér digitális műszeregységet, háromágú kormányt és nagyméretű érintőkijelzős infotainment rendszert kapott.

A HVG megjegyzi, az Inster kezdőára a várakozások szerint 20 ezer euró, azaz durván 8 millió forint alatt marad, ami rendkívül versenyképesnek mondható ebben a piaci szegmensben.

Sikeresek az e-autók a globális piacon

Egyébként nagyot nőhet a globális elektromosautó-piac az idén. A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) jelentése rámutat, a piacot az akkumulátorok árának ingadozása, a magas infláció, valamint az EV-k vásárlását ösztönző támogatások fokozatos megszüntetése is nyomja. Azonban világszerte 25 százalékkal több e-autót adtak el idén az első negyedében, mint az előző év azonos időszakában.

Az előrejelzések szerint az elektromos járművek globális eladásai a 17 milliót is elérhetik 2024-ben. Vagyis 3 millióval több fogyhat, mint tavaly. Azonban ebből 10 millió értékesítés Kínában realizálódhat. Egyébként az IEA szerint a világ újautó-eladásainak a 45 százalékát adhatja az ázsiai ország az idén, 25 százalékát Európa, 11 százalékát pedig az Egyesült Államok. Az összes eladott autónak pedig a 18 százaléka lehet elektromos.

A jelentés hangsúlyozza, a hagyományos járművekkel szembeni megfizethetőség továbbra is létfontosságú az ágazati növekedés szempontjából. Márpedig Kínában mára olcsóbbak az elektromos autók, mint a hagyományos meghajtásúak.

Emellett az IEA kiemeli a töltőinfrastruktúra gyors és jelentős bővítésének szükségességét is.


Ne hagyd ki!