Ráncfelvarrást kapott a Suzuki népszerű modellje
Fotó: Shutterstock

Megújult az Esztergomban gyártott Suzuki Vitara

Ráncfelvarrást kapott az Esztergomban gyártott Suzuki Vitara. Például nagyobb, 9 colos lett a központi képernyő, valamint a korábbiaktól többet tud a vezetőtámogató rendszer is. Emellett a külső jegyeiben is változott a népszerű autó.


Modernizálták a Suzuki Vitarát

Külső és belső változásokat is hozott a 2024-es modellév az Esztergomban gyártott Suzuki Vitaránál.

A frissített változatban az alsó légterelő lett hangsúlyos egy széles, fekete kerettel, amelyet magasabbra húztak. Azonban eltűnt az oldalsó díszítőelemek és a LED nappali menetfények körüli ciráda. Az autón esztergált felnik tűntek fel. A színpaletta pedig két új színnel bővült: a Titan Dark Grey Pearl Metallic mellett a fekete tetővel készülő Sphere Blue Pearl is rendelhető.

A Vg szerint a műszerfal kialakítása nem változott, viszont a központi képernyő mérete 7 colról 9 colra növekedett. Erre azért nyílt lehetőség, mert eltávolították a nehezen kezelhető csúszkákat.

Az Android Auto és Apple CarPlay kapcsolat USB-n és Wi-Fi-n keresztül is lehetővé vált. A Suzuki Connect szolgáltatással pedig a távoli hozzáféréseket oldották meg.

Mindemellett fejlesztették a Suzuki Vitara vezetéstámogató rendszereit, beleértve a Dual Sensor Brake Support II vészféksegédet is. Például a szenzorok látóterének bővítésével gyorsabb lett az akadályok észlelése.

Változás, hogy a fáradtságérzékelő a szenzorok adatai alapján is javasol pihenést, amennyiben úgy ítéli meg, csökken a vezető figyelme. A sebességkorlátozó mostantól a táblafelismerő rendszer jelei alapján is működhet, így a vezető a legutóbb észlelt tábla szerint állíthatja be a kívánt sebességet. A sávtartó segéd pedig a távolságtartó tempomattal együttműködve segíti a vezetést.

18 év után lett ismét Renault az év autója

Egyébként a Renault Scenic E-Tech szerezte meg az Év Autója 2024 díjat a Genfi Autószalonon. Összesen 329 pontot kapott az elektromos SUV a 22 országot képviselő, 59 újságíróból álló zsűritől. A második legtöbb pontot - összesen 308-at - az új BMW 5-ös sorozat érdemelte ki. A harmadik helyen pedig a Peugeot 3008 zárt (197 pont).

A dobogóról éppen csak lemaradt a Kia EV9 (190 pont). Az ötödik helyen a Volvo EX30 végzett (168 pont), a hatodikon pedig a BYD Seal (131 pont) lett.

Kiemelendő a hetedik helyezett Toyota C-HR (127 pont), amely egyetlen autóként úgy került a döntőbe, hogy nem kínál tisztán elektromos meghajtást.

A Renault utoljára 18 éve, 2006-ban lett az év autója. Akkor a Clio kapta meg az elismerést.

Az Év Autója díjra csak új modelleket nevezhetnek. A járműveket pedig az általános tervezés, a kényelem, a biztonság, a gazdaságosság, a kezelhetőség és az általános úttartás, a teljesítmény, a funkcionalitás, az általános környezetvédelmi követelmények, a vezetői elégedettség és az ár alapján értékelik.

Ne hagyd ki!