Több mint 1000 kilométeres hatótávolságú villanyautóval készül betörni az európai piacokra a kínai Zeekr autómárka. A cég anyavállalata az a Geely autóipari óriás, amely az Európai Unióban először hazánk autópiacán jelenhet meg a sajátmárkás járműveivel.
Óriási villanyautó-hatótávval támadnak a piacon a kínaiak
A Geely kínai autóipari óriás olyan márkák tulajdonosa, mint a Volvo, a Lotus, a Lynk & Co, a Polestar és a Zeekr. Az utóbbi az egyik legújabb brandjük, amit hamarosan be fognak vezetni néhány európai ország piacán is.
A Zeekr az első modelljét 001 névre keresztelte. 2020-ban először a Lynk & Co Zero nevű tanulmányautójaként mutatkozott be. Azonban egy évvel később a Zeekr 001 néven kezdték gyártani Kínában, és ilyen jelzéssel érkezhet Európába is az idén – írja a Player.
A villanyautót korábban 86 és 100 kilowattórás akkumulátorral lehetett rendelni, amivel 545 és 740 kilométer volt a hivatalos hatótávja. Viszont a Zeekr új bejelentése szerint 140 kilowattórás akkuval is gyártani fogják a 001-et, így akár 1032 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. Emellett az elektromotorja 544 lóerős teljesítményre lesz képes.
Érkeznek a kínai e-autók
Az Európai Unióban először hazánkba készül betörni a Geely az azonos márkanevű autóival. Idén tavasszal helyezi forgalomba első elektromos modelljét, a Geometry C-t Magyarországon. Az alapára 15 és 20 millió forint között alakulhat, szállítási ideje 4-6 hónap lehet, valamint 4 évig vagy 150 ezer kilométerig járhat utána garancia.
A Dongfeng és a SAIC után a Geely lesz a harmadik kínai autógyártó hazánk disztribúciós hálózatán keresztül. Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója szerint a piacot meghatározhatja a jövőben, hogy a friss márkák modelljei hogyan teljesítenek 150 ezer km után.
A véleménye az, hogy a kínai mobiltelefonokhoz hasonlóan kezdetben ódzkodhatnak az idegen autómodellektől a vásárlók. Viszont az, hogy a telefonok elterjedtebbek lettek, másokat is meggyőzött a vásárlásukról. De az is meghatározó lehet, hogy második autóként hányan térnek vissza a kínai márkákhoz.
Azt mindenesetre nem tudni, mit hoz a világpolitika jövője, hova eszkalálódik a nyersanyaghiány – azaz tudja-e tartani egyebek között az árat, árgaranciát a Geely, valamint a jelenleg kedvezőnek mondható négy-hat hónapos szállítási időt
– közölte a szakértő.
Bujáki szerint nem okozhat nagy meglepetést, hogy mely elektromos autók lesznek a legversenyképesebbek a jövőben: azok a kisebb modellek, amelyek árban a hasonló méretű benzinesekhez közelítenek.