Attól, hogy valami új és modern, nem biztos, hogy praktikusabb, mint a régi
Fotó: Shutterstock

Győztek a panaszos vevők: meghátrált a Volkswagen

Több vevői panasz érkezett a Volkswagenhez az elmúlt években, amiért sorra tűntek el a fizikai gombok az újabb autómodellekből. Úgy tűnik, a német autógyártó hallgatott a kritikára: visszatérnek a gombos kezelőfelületek az autói beltereibe.


Visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Több szempontból is trendforduló lehet a Volkswagen (VW) ID.2All modellje. Egyik oldalról a korábbi évek tendenciájával szemben nem crossover és nem is kupé. Inkább a korábbi Polókhoz áll közel. Másik részről az autóba több fizikai gomb került, mint a legtöbb típusba az elmúlt időszakban.

A Vezess megjegyzi, a VW egyik tervezője is megerősítette, a jövőben ismét több fizikai gombot építenek az autóikba. Ez azért történhet meg, mert a VW-vezér Thomas Schäferhez eljutottak azok a vásárlói panaszok, melyek szerint az érintős kezelőfelületek amellett, hogy „frusztrálók, határozottan sok kárt okoznak”.

Továbbá Darius Watola, a német autógyártó belső formatervezője is elmondta, az ID.2All „minden modellhez új megközelítést mutatott be”, például a koncepció és a gombok tekintetében. Ő is elsősorban az ügyfélpanaszokat nevezte meg a változtatások okaként.

Ezek a legkeresettebb autók a német újautópiacon

Németországban a Volkswagen Golf volt a legnépszerűbb új személyautó az elmúlt hónapban: 7503 darabot értékesítettek belőle. A népszerűségi lista második helyén a Volkswagen Tiguan állt 5684 eladott autóval, míg a harmadik helyre a Volkswagen Polo került 4996 darabbal.

A negyedik hely az Opel Corsáé 4516 eladott autóval, az ötödik pozíció pedig a Volkswagen T-Roc-é 4491 darabbal. A tízes listát a Mini (4040 darab), a Volkswagen Passat (3866 darab), a teljesen elektromos Skoda Enyaq (3588 darab), a BMW X1 (3534 darab) és az Audi A4 (3439 darab) zárja.

A Tesla autói közül a Model Y érte el a legjobb helyezést: 2840 darabbal a 23-et. A Model 3 1937 eladással a 40.

Az elektromos Volkswagenek, az ID.4/5 és az ID.3 kevésbé kelendőek. Előbbi a 32., utóbbi pedig a 43. helyen áll a toplistán

Tesla előzte a Daciát az európai eladásokban

Egyébként 43 európai ország autópiaci adatait összesítették néhány hete azért, hogy kiderüljön, mely manapság a legnépszerűbb új autó Európában. A statisztikák alapján összesen 9,68 millió új személyautót adtak el idén a vizsgált államokban szeptember végéig, ami 17 százalékkal több, mint 2022 első három negyedévében.

Idén óriásit ment a Tesla, így leszorította a Dacia modelljét az Európában legkeresettebb új autók listájának az éléről. Sőt, a jelenleg vezető Tesla Model Y 27 helyet javított a tavalyi pozíciójához képest. Így a Dacia Sanderonak csak a második helyre futotta. Igaz, nem sokkal maradt le a dobogó legfelső fokáról. De mutatjuk a tízes listát!

  1. Tesla Model Y — 216 670 darab (plusz 155 százalék éves alapon)
  2. Dacia Sandero — 212 803 (plusz 21,3 százalék)
  3. Renault Clio — 205 975 (plusz 46,4 százalék)
  4. Volkswagen T-Roc — 205 200 (plusz 25,2 százalék)
  5. Opel Corsa — 185 802 (plusz 23,2 százalék)
  6. Dacia Duster — 174 718 (plusz 13,1 százalék)
  7. Fiat Panda — 166 958 (mínusz 5,6 százalék)
  8. Toyota Yaris — 159 598 (plusz 5,6 százalék)
  9. Volkswagen Tiguan — 156 922 (plusz 34,6 százalék)
  10. Citroen C3 — 154 644 (plusz 2,5 százalék)

Ne hagyd ki!