Lassul az elektromos átállás a német autógyártónál
Fotó: Shutterstock

Nem mond le a belsőégésű motorokról a Volkswagen

Felülvizsgálja a Volkswagen az elektromos átállási terveit. A döntésüket az indokolhatja, hogy az ID-modellek kereslete elmaradt a várakozásoktól. Ráadásul úgy döntött a cég, jelentős összegeket különít el belsőégésű motorok fejlesztésére.


Több pénzt költ belsőégésű motorok fejlesztésére a VW

Bejelentette a Volkswagen, lassítja az elektromos átállást. Emellett az évtized végéig a folyamatra szánt pénzük harmadát - mintegy 60 milliárd eurót - inkább belsőégésű motorok fejlesztésére fordítják – írja a Motor1.

A döntés hátterében a villanyautóik a várttól elmaradó kereslete, valamint a belsőégésű motorjaik versenyképességének megőrzése állhat.

A friss döntés felülírhatja a Volkswagen korábbi tervét, mely szerint kizárólag elektromos autókat fog gyártani 2033-tól.

A jövő elektromos, azonban a múltnak még sincs vége

- idézi Arno Antlitzt, a Volkswagen-csoport pénzügyi és operatív igazgatóját a Vezess.

Magyarországon is forgalmazzák a VW ID.7-et

Egyébként a Volkswagen tavaly áprilisban mutatta be az elektromos ID.7-et, amely gyakorlatilag a Passat szedán elektromos megfelelője.

Idén februárban pedig a modell praktikusabb, nagyobb csomagterű változata debütált, az ID.7 Tourer, melyet a napokban kezdtek forgalmazni Magyarországon. Ennek a hazai alapára 23,8 millió forint. 300 ezer forinttal több, mint a hasonló felszereltségű szedán változaté.

Az ID.7 Tourer 605-1714 literes csomagterű, 4,96 méter hosszú, 286 lóerős teljesítményű és 600 kilométer hatótávval rendelkezik WLTP szerint. Összehasonlításképp: az új, hibrid Passat - mely manapság csupán kombiként kapható - 690-1920 literes rakterű, egyetlen tankolással 1400 kilométer hatótávval kecsegtet és 16,9 millió forinttól indul.

Az ID.7 Tourer akkumulátora 77 kWh-s. 175 kW teljesítményű gyorstöltéssel 28 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető.

Ne hagyd ki!