Felülvizsgálja a Volkswagen az elektromos átállási terveit. A döntésüket az indokolhatja, hogy az ID-modellek kereslete elmaradt a várakozásoktól. Ráadásul úgy döntött a cég, jelentős összegeket különít el belsőégésű motorok fejlesztésére.
Több pénzt költ belsőégésű motorok fejlesztésére a VW
Bejelentette a Volkswagen, lassítja az elektromos átállást. Emellett az évtized végéig a folyamatra szánt pénzük harmadát - mintegy 60 milliárd eurót - inkább belsőégésű motorok fejlesztésére fordítják – írja a Motor1.
A döntés hátterében a villanyautóik a várttól elmaradó kereslete, valamint a belsőégésű motorjaik versenyképességének megőrzése állhat.
A friss döntés felülírhatja a Volkswagen korábbi tervét, mely szerint kizárólag elektromos autókat fog gyártani 2033-tól.
A jövő elektromos, azonban a múltnak még sincs vége
- idézi Arno Antlitzt, a Volkswagen-csoport pénzügyi és operatív igazgatóját a Vezess.
Magyarországon is forgalmazzák a VW ID.7-et
Egyébként a Volkswagen tavaly áprilisban mutatta be az elektromos ID.7-et, amely gyakorlatilag a Passat szedán elektromos megfelelője.
Idén februárban pedig a modell praktikusabb, nagyobb csomagterű változata debütált, az ID.7 Tourer, melyet a napokban kezdtek forgalmazni Magyarországon. Ennek a hazai alapára 23,8 millió forint. 300 ezer forinttal több, mint a hasonló felszereltségű szedán változaté.
Az ID.7 Tourer 605-1714 literes csomagterű, 4,96 méter hosszú, 286 lóerős teljesítményű és 600 kilométer hatótávval rendelkezik WLTP szerint. Összehasonlításképp: az új, hibrid Passat - mely manapság csupán kombiként kapható - 690-1920 literes rakterű, egyetlen tankolással 1400 kilométer hatótávval kecsegtet és 16,9 millió forinttól indul.
Az ID.7 Tourer akkumulátora 77 kWh-s. 175 kW teljesítményű gyorstöltéssel 28 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető.