A villanyautózás belépő szintű autója lehet a Volkswagen (VW) frissen bemutatott ID.1-ese. A kompakt városi ferdehátút igen kedvező áron jelentetheti meg az újautópiacon a német autógyártó.
Bemutatta a Volkswagen az ID.1-et
Részleteket közölt a Volkswagen a tervezett olcsó elektromos autójáról, az ID.1-ról. A kompakt városi ferdehátú 2027-ben kerülhet a kínálatba. A bevezető ára körülbelül 20 ezer euró (7,7 millió forint) lehet.
Mint kiderült, az ID.1 kisebb lesz, mint az ID2.all, ami 2025-ben válthatja a VW Polót.
Az autót Spanyolországban gyárthatják a magas németországi munkaerő-költségek miatt. Ott, ahol valószínűleg a Skoda és a Cupra testvérmodelljei is készülni fognak.
A Volkswagen ezzel a modellel csatlakozna az olyan megfizethető elektromos autókat kínáló gyártókhoz, mint például a Dacia és a Citroen.
A HVG megjegyzi, a VW eredetileg a Renault-val közösen fejlesztette volna a járművet, azonban nem sikerült megállapodniuk a projekt részleteiről.
Megérkezett, ennyibe kerül itthon a felfrissített VW Golf
Egyébként a Volkswagen megkezdte a 2019-ben debütált nyolcadik generációs Golf nemrégiben felfrissített új változatának magyarországi forgalmazását.
A legújabb ötajtós Golfért alapáron 10,4 millió forintot kell fizetni (a kombi felára 400 ezer forint), ezért egy Prime alapfelszereltségű, 115 lóerős 1,5 literes benzinmotorral és hatfokozatú kézi váltóval szerelt példány vezethető haza. Ugyanez a kivitel 150 lóerős változatban 10,9 millió forinton nyit, a lágyhibrid technikával és hétfokozatú DSG automata váltóval szerelt verzió minimum 11,7 millió forintba kerül. A lágyhibrid 1.5 eTSI DSG magasabb Stíle felszereltséggel 12,5 millió forinttól indul.
A Volkswagen Golf ötven éve van a piacon, és ezalatt 37 milliót értékesítettek belőle. Az utolsó, nem teljesen elektromos, nyolcadik generációja jelentős fejlesztésekkel érkezett meg. Igaz, a frissítés nem hozott nagy, külső változásokat, de a jármű elején új dizájnelemek jelentek meg. Például világít a márka logója. A csúcsváltozatokba pedig Matrix IQ.Light LED-technológiás fényszórókat szereltek.
A legnagyobb újítások a belső térben jelentkeznek. Például egy új multimédiás rendszert építettek be, amin fut a ChatGPT is. Továbbá a kormánykeréken visszatértek a hagyományos fizikai gombok az érintőpanelek helyett.
A VW egyik tervezője korábban megerősítette, a jövőben ismét több fizikai gombot építenek az autóikba. Ez azért történhet meg, mert a VW-vezér Thomas Schäferhez eljutottak azok a vásárlói panaszok, melyek szerint az érintős kezelőfelületek amellett, hogy „frusztrálók, határozottan sok kárt okoznak”.