Lassan elköszön a benzintől a Volkswagen
Fotó: Shutterstock

Megérkezett az utolsó, nem teljesen elektromos VW Golf

Megújult a Volkswagen Golf. A kompakt modell egyebek mellett világító emblémával és ChatGPT-vel gazdagodott. Ez az utolsó, nem teljesen elektromos Golf széria. Jön a teljes átállás villanymotorokra.


Megjött az új VW Golf, az utolsó az elektromos átállás előtt

A Volkswagen Golf ötven éve van a piacon, és ezalatt 37 milliót értékesítettek belőle. Most érkezett meg az utolsó, nem teljesen elektromos, nyolcadig generációja, jelentős fejlesztésekkel.

Igaz, a frissítés nem hozott nagy, külső változásokat, de a jármű elején új dizájnelemek jelentek meg. Például világít a márka logója. A csúcsváltozatokba pedig Matrix IQ.Light LED-technológiás fényszórókat szereltek.

A legnagyobb újítások a belső térben jelentkeznek. Például egy új multimédiás rendszert építettek be, amin fut a ChatGPT is. Továbbá a kormánykeréken visszatértek a hagyományos fizikai gombok az érintőpanelek helyett.

A motorválaszték terén a 2024-es Volkswagen Golf új plug-in hibrid változatot is kapott. Az 1.5 literes motor 204 vagy 272 lóerős teljesítményt nyújt, kiegészülve az elektromos hajtással. Az új, nagyobb, 19,7 kWh kapacitású akkumulátorának köszönhetően pedig akár 100 km-t is megtehet elektromos üzemmódban.

A kínálatban megmaradtak a standard, 1.5 literes benzines turbómotorok 115 és 150 lóerős változatban, valamint a 2.0 literes turbódízelek 116 és 150 lovas kivitelben. Azonban a 2.0 literes benzines turbómotor erősebb lett, 204 lovat kapott. Mindemellett a HVG megjegyzi, 265 lóerős a Golf GTI változata.

Más modellekbe is visszatérhetnek a fizikai gombok

Egyébként több szempontból trendforduló lehet a Volkswagen (VW) ID.2All modellje. Egyik oldalról a korábbi évek tendenciájával szemben nem crossover és nem is kupé. Inkább a korábbi Polókhoz áll közel. Másik részről - az új Golfhoz hasonlóan - az autóba több fizikai gomb került, mint a legtöbb típusba az elmúlt időszakban.

A VW egyik tervezője is megerősítette, a jövőben ismét több fizikai gombot építenek az autóikba. Ez azért történhet meg, mert a VW-vezér Thomas Schäferhez eljutottak azok a vásárlói panaszok, melyek szerint az érintős kezelőfelületek amellett, hogy „frusztrálók, határozottan sok kárt okoznak”.

Továbbá Darius Watola, a német autógyártó belső formatervezője is elmondta, az ID.2All „minden modellhez új megközelítést mutatott be”, például a koncepció és a gombok tekintetében. Ő is elsősorban az ügyfélpanaszokat nevezte meg a változtatások okaként.

Ne hagyd ki!