A Volkswagen új, ID.7 villanyautója a Passat utódjának tekinthető. Ez lehet a MEB platformra épülő leghatékonyabb modell, ami ráadásul 700 kilométeres WLTP hatótávval kecsegtet. Mostanra megjelent a VW magyar konfigurátorában is, így fény derült a magyarországi árára.
Kiderült a magyarországi ára a Volkswagen új, top villanyautójának
Áprilisban mutatták be a Volkswagen az ID.7 villanyautóját. A jármű a Passat elektromos utódának tekinthető. A 0.23-as légellenállási együtthatója miatt pedig ez lehet a MEB platformra épülő leghatékonyabb modell. Emellett igen impozáns a 700 kilométeres WLTP hatótávolsága, valamint a 25 perces 10-80 százalékos DC töltési ideje is.
A jármű a VW magyar konfigurátorában is megjelent a napokban, így publikus lett a magyarországi árszabása. A hektikus forint-euró árfolyamingadozások miatt a Volkswagen eurós értékesítést vezetett be Magyarországon a közelmúltban. A Villanyautósok megjegyzik, tehát a weboldalon szereplő ár euróban fix, és tájékoztatásképp van feltűntetve forintban is a napi árfolyamon.
A Volkswagen ID.7 listaára 62.050,93 eurótól kezdődik, tehát 23,8 millió forint körül alakulhat az induló ára. Azonban van a választható extrák között egy 2500 eurós árengedmény, így valójában 59.550,30 euró, vagyis durván 22,8-22,9 millió környékén van az alapár.
Az extráknál 308-375 ezer forint között alakul a metálfényezés. 214 ezret kell fizetni a 19-es helyett 20-as felnikért. 1,1 és 1,9 millió forintért választható extra kárpitozás, valamint 420 ezer a vonóhorog. 980 ezer forint, illetve 1,45 millió a felára a Design és Design Plus csomagoknak. Az előbbiben szerepel a LED-Mátrix fényszóró, a kanyarkövető LED fényszóró, az elektromos csomagtérnyitás és a sötétített hátsó ablakok. Ezek a Plus-ban kiegészülnek adaptív lengéscsillapítóval és progresszív kormányzással. Mindezekkel együtt az autó ára - a kedvezménnyel is kalkulálva - 71 ezer euró lehet, vagyis több mint 27,1 millió forint.
Volkswagen-vezér: „Ég a ház”
Egyébként Thomas Schäfer, a Volkswagen vezérigazgatója arról beszélt egy céges gyűlésen néhány hete, hogy „ég a ház” és „sok minden forog kockán” a német autógyártónál. A gyűlésen a vállalat tisztán elektromos hajtású üzletágának eredményeit publikálták. Különösen fontosak ezek a statisztikák, hiszen az autógyártó nem titkolt célja, hogy az e-járművek vezető gyártójává lépjen elő globálisan.
A VW problémái abból fakadnak, hogy nem sokkal korábban mérsékelték az ID.4-es autómodelljük termelését a gyengének ígérkező nemzetközi kereslet miatt. Azonban mint később kiderült, az Egyesült Államokban a modell eladásai megnégyszereződtek a második negyedévben éves alapon. Ráadásul – mint mondta – túl magasak a gyártási költségeik, valamint elszálltak az új EV-technológiára és a gyártási infrastruktúrára fordított összegek. Továbbá a járműveik árát is csökkenteni kényszerültek az elmúlt hónapokban, az egyre keményebb piaci verseny miatt.
A struktúráink és folyamataink még mindig túl bonyolultak, lassúak és rugalmatlanok
- idéztük Schäfert.
A vezérigazgató úgy látja, nagyon kemény időszak elé néz a vállalat. Ezért nagyjából 11,2 milliárd dollárnyi kiadáscsökkentő programot hirdetett meg a következő három évre.