Már korábban jelezte a Volkswagen-vezér, hogy baj van
Fotó: Shutterstock

Leépítések és elkaszált gyárépítés - bajban a Volkswagen

A Volkswagen (VW) szoftvereket fejlesztő leányvállalata miatt rendre csúsznak a fontos új platformok és autótípusok megjelenései. Betelhetett emiatt a pohár az anyacégnél: 2 ezer embert küldhet el a szoftverfejlesztői közül. A cég ráadásul elkaszált egy akkumulátorgyár-építést Csehországban.


Szoftverfejlesztők ezreitől válhat meg a Volkswagen

Körülbelül 6 ezer ember dolgozik a Volkswagen autóinak szoftvereit fejlesztő vállalatnál, a Cariadnál. Az elmúlt években több új autómodell és fontos szoftver megjelenése is csúszott a német autógyártó leányvállalata miatt. Úgy tűnik, elege lett belőle a VW a nyáron kinevezett új igazgatójának, Peter Bosch-nak: létszámleépítést jelentett be a cégnél. A Manager Magazin szerint körülbelül az alkalmazottak harmadától, azaz nagyjából 2 ezer embertől válhat meg a leányánál a német multi.

Azonban a magazin értesüléséhez a Handelsblatt hozzáteszi, a vállalatnál nagyszabású átalakításon dolgoznak, viszont annak csak a végleges változatáról fogjál értesíteni a sajtót. Az Electrive padig arról ír, hogy a Cariad 40 egységből áll, de azok felét akár el is adhatják. A Villanyautósok pedig megjegyzi, hogy a végleges tervekre a szakszervezetnek is rá kell bólintania.

Akkugyárépítést is elkaszált a VW

Mindeközben a VW egy másik leányvállalata, a PowerCo több helyszínt is kiválasztott akkumulátorcellák gyártásához Németországban, Spanyolországban és Kanadában az elmúlt időszakban, valamint még egy akkumulátorgyár építéséről volt szó Csehországban. Azonban az utóbbi beruházás leállítását jelentette be a német cég a napokban – számolt be róla a Bloomberg.

A cseh akkugyárépítés elkaszálásának is köze lehet a már említett átalakításokhoz, hiszen azt a kedvezőtlen, aktuális villanyautó-piaci helyzettel, azon belül például a szegmens lassú növekedésével magyarázta a cég.

Nem okozhattak nagy meglepetést a Volkswagen lépései

Mindezek annak a több milliárd dolláros kiadáscsökkentésnek lehetnek a részei, amit a VW elnök-vezérigazgatója, Thomas Schäfer lengetett be a nyáron. Néhány hónapja arról beszélt egy céges gyűlésen, hogy „ég a ház” és „sok minden forog kockán” a Volkswagennél. A gyűlésen a vállalat tisztán elektromos hajtású üzletágának eredményeit publikálták. Különösen fontosak ezek a statisztikák, hiszen az autógyártó nem titkolt célja, hogy az e-járművek vezető gyártójává lépjen elő globálisan.

A VW problémái abból fakadnak, hogy nem sokkal korábban mérsékelték az ID.4-es autómodelljük termelését a gyengének ígérkező nemzetközi kereslet miatt. Azonban - mint később kiderült - az Egyesült Államokban a modell eladásai megnégyszereződtek a második negyedévben éves alapon. Ráadásul - mint mondta - túl magasak a gyártási költségeik, valamint elszálltak az új EV-technológiára és a gyártási infrastruktúrára fordított összegek. Továbbá a járműveik árát is csökkenteni kényszerültek az elmúlt hónapokban, az egyre keményebb piaci verseny miatt.

A struktúráink és folyamataink még mindig túl bonyolultak, lassúak és rugalmatlanok

- idéztük akkor Schäfert.

A vezérigazgató úgy látta, nagyon kemény időszak elé néz a vállalat. Ezért nagyjából 11,2 milliárd dollárnyi kiadáscsökkentő programot hirdetett meg a következő három évre.

Ne hagyd ki!