Belemenne a fizetések csökkentésébe a szakszervezeti szövetség, ha ez nem jár leépítésekkel a Volkswagennél. Máskülönben sztrájk jöhet. Nem csak a VW van nehéz helyzetben a német autógyártók közül.
A legnagyobb szakszervezeti tömörülés, az IG Metall szerdán fizetéscsökkentést ajánlott fel, hogy elkerüljék a tömeges elbocsátásokat és az üzembezárásokat, amelyek a cég költségcsökkentési terveinek részét képezik. Az alkalmazottak javaslatuk részeként 1,5 milliárd eurós bércsökkentést vállalnak, ugyanakkor garanciákat várnak a munkahelyek biztonságára és a kilenc németországi gyár jövőjére - írja a HVG.
A munkástanács elnöke kijelentette, hogy a vezetőségnek le kellene mondania a bónuszokról, hogy csökkenteni tudják a vállalat pénzügyi nehézségeit, és elkerüljék az alkalmazottak tömeges elbocsátását. Ha a követeléseiket nem teljesítik, a szakszervezet jelezte, hogy komoly sztrájkok várhatók.
Korábbi hírek szerint a Európa legnagyobb autógyártója azt tervezi, hogy tíz németországi gyárából legalább hármat bezár, és 120 ezer jelenlegi alkalmazottjából elbocsát több tízezer embert (nem csak az érintett üzemek alkalmazottait).
Az elektromos járművek gyártására való átállás, a kínai versenytársak nyomása és a gazdasági visszaesés mind hozzájárultak a vállalat válságához.
Nem csak a VW húzza be a kéziféket
Nemcsak a Volkswagen kényszerül megszorításokra. Korábban írtuk, hogy az Audi több ezer fővel kívánja csökkenteni dolgozói létszámát közép távon a gyártáson kívüli munkahelyek leépítésével. Gyenge értékesítésekről érkeztek hírek a Mercedes és a Porsche háza tájáról is. A németországi Mercedes-gyárakban már december 16-án indul a karácsonyi szabadság.
Az autóipari beszállítók sincsenek könnyű helyzetben: a német Schaeffler több ezer munkahelyet szüntet meg, miközben a legnagyobb európai akkugyártónak számító Northvolt a túlélésért küzd. Az osztrák Dynamic Assembly Machines csődbe ment, míg a Magna Powertrain idén 700 embert rúg ki.