A legújabb csúcsmodellét hívja vissza a Volvo. A kínai hátterű, de svéd eredetű autógyártó egyes modelljeinek a központi képernyőjében olyan hiba lehet, ami miatt nem működhet megfelelően a járművek sebességmérője.
Hiba merült fel a Volvo egyes autómodelljeinél
Az összes, teljesen elektromos EX30 modelljét visszahívta a Volvo. A visszahívást a központi képernyőn jelentkező szoftverhibával indokolta a svéd, de kínai hátterű autógyártó. A Bloombert szerint a visszahívás 72 ezer járművet érint.
A hiba miatt a sebességmérő az autó indításakor tesztüzemmódba kapcsol. Ezt - a vállalt szerint - egy szoftverfrissítéssel lehet orvosolni.
A cég hangsúlyozza, a visszahívás kizárólag az EX30-as modelleket érinti. Hozzáteszik, a problémához kapcsolódó balesetekről vagy sérülésekről sem érkezett jelentés.
Az EX30 csak idén januárjában került piacra, de áprilisra Európa második legnépszerűbb elektromos járművévé vált. A modellt Kínában gyártják.
A Vg megjegyzi, a visszahívás hatására a cég részvényeinek az értéke 3,5 százalékot esett.
Sikeresek az e-autók a globális piacon
Egyébként nagyot nőhet a globális elektromosautó-piac az idén. A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) legújabb jelentése rámutat, a piacot az akkumulátorok árának ingadozása, a magas infláció, valamint az EV-k vásárlását ösztönző támogatások fokozatos megszüntetése is nyomja. Azonban világszerte 25 százalékkal több e-autót adtak el idén az első negyedében, mint az előző év azonos időszakában.
Az előrejelzések szerint az elektromos járművek globális eladásai a 17 milliót is elérhetik 2024-ben. Vagyis 3 millióval több fogyhat, mint tavaly. Azonban ebből 10 millió értékesítés Kínában realizálódhat. Egyébként az IEA szerint a világ újautó-eladásainak a 45 százalékát adhatja az ázsiai ország az idén, 25 százalékát Európa, 11 százalékát pedig az Egyesült Államok. Az összes eladott autónak pedig a 18 százaléka lehet elektromos.
A jelentés hangsúlyozza, a hagyományos járművekkel szembeni megfizethetőség továbbra is létfontosságú az ágazati növekedés szempontjából. Márpedig Kínában mára olcsóbbak az elektromos autók, mint a hagyományos meghajtásúak.
Emellett az IEA kiemeli a töltőinfrastruktúra gyors és jelentős bővítésének szükségességét is.