Elégedettségi kérdőívvel bukta a számlán tartott pénzét
Fotó: Shutterstock

Elégedettségi kérdőívvel bukta a számlán tartott pénzét

Egy közösségi oldalon talált felhívás alapján töltött ki elégedettségi kérdőívet egy Veszprém vármegyei lakos. Óvatlan volt, ráfizetett.


Az ügyfél a kérdőívben megadta a netbankos felhasználónevét és az ahhoz tartozó jelszót is. Elküldte a dokumentumot, majd másnap egy vásárláskor szembesült a ténnyel, hogy üres a bankszámlája. A csalók csaknem kétmillió forintot emeltek le a számlájáról.

A rendőrség a weboldalán ajánlott néhány módszert a hasonló esetek megelőzésére.

  • Legyen óvatos, kezelje fenntartásokkal a közösségi médiában megjelent hirdetéseket!
  • Ne feledje, banki adatait sose adja meg idegeneknek!
  • Banki ügyintéző sosem kéri telefonon a bankkártyaadatait!
  • Fontolja meg, milyen linkre kattint, hiszen egy mozdulattal is áldozattá válhat!
  • Vigyázzon személyes adataira, legyen körültekintő!

A police.hu-n megjelent tájékoztatás szerint a rendőrség a Mátrix Projektben kiemelt figyelmet fordít az online csalások felderítésére. Ezek megelőzéséről további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat a KiberPajzs oldalán találnak az érdeklődők.


Ne hagyd ki!