A csalók gyakran keresik az ügyfeleket telefonon keresztül a bank nevében, melynek során előfordulhat, hogy a bank vezetőinek, akár a Biztonsági Igazgatóság vezetőjének, Bucsek Gábornak adják ki magukat, írja tájékoztatójában a hitelintézet.
Az ilyen hívások során előfordulhat, hogy az érintett banki vezető nyilvánosan elérhető telefonszámát a csalók hívószámhamisítással lemásolják, így az ügyfelek telefonján a vezető valós telefonszáma jelenik meg. A csalók gyakran hivatkoznak arra, hogy ügyfél pénze veszélyben van, ezért szükséges valamilyen program telepítése az ügyfél számítógépére vagy mobileszközeire, vagy arra kérik az ügyfeleket, hogy pénzüket utalják úgynevezett „biztonsági számlára”.
A hitelintézet felhívja az ügyfelek figyelmét, hogy az OTP Bank munkatársai minden esetben a nyilvánosan elérhető ügyfélszolgálati telefonszámokat használják, az ügyintézés során és soha nem kérik programok telepítését vagy a számlán tartott pénz „biztonsági számlára” utalását. Ilyen jellegű kérést akkor se teljesítsenek, ha az OTP Bank vezetőinek a nevében keresik őket, vagy a telefonszám a nyilvánosságban elérhető adatok alapján valóban a hitelintézet valamely vezetőjéhez tartozik.
Amennyiben a hívás során gyanús körülmények merülnek fel, úgy szakítsák meg a hívást és keressék az ügyfelek a bankot. A OTP Bank mobilapplikációjában az ügyfelek egyszerűen és gyorsan ellenőrizhetik, hogy a hívást valóban a bank indította, írja felhívásában az OTP Bank.