A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a lengyel Allegro online kereskedelmi platform üzemeltetőjével szemben, mivel a gyanú szerint a cég a honlapján és a mobilapplikációjában "legalacsonyabb ár garancia" szlogennel hirdetett kampányaiban feltehetően megtévesztette a fogyasztókat.
A GVH arra lett figyelmes, hogy a vásárlók a garancia érvényesíthetőségével kapcsolatos jelentős információkat - például, hogy összesen 20 webáruház esetében érvényesíthető a garancia, regisztrált és bejelentkezett felhasználóként kell vásárolni, valamint a kapott kupon csak bizonyos fizetési mód választása esetén használható fel - csak többszöri kattintás, illetve hosszas legörgetés után ismerhetik meg.
Ezen túlmenően a webáruházat működtető cég vélhetően nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelő gondossággal járt el, mivel az árgarancia rendszerét olyan többszörös korlátozó feltételekkel alakította ki, amelyek a fogyasztók számára megnehezítik mind az igény érvényesítését, mind a garancia keretében megszerezhető kupon felhasználhatóságát
Az eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap.
A GVH több, az információ elrejtését célzó online módszert (úgynevezett sötét mintázatot) alkalmazó vállalkozást is vizsgált az elmúlt években. 2024-ben a GVH döntésének köszönhetően például több mint 80 ezer fogyasztó kaphatott kompenzációt az Eventim jegyértékesítő portáltól.