A Google kék, piros, sárga, zöld logója egy sötét felületen

A Google felelőtlenül járt el hirdetési algoritmusának fejlesztése során, felnőtt tartalmakat jeleníthetett meg kiskorúak számára-írja a Reuters.



Kínos hiba

A Google tavaly szeptemberben komoly változtatásokat hajtott végre kereső- és hirdetési algoritmusában a 18 éven aluli fiatalok védelme érdekében. Lépését elsősorban az indokolta, hogy a brit felügyeleti szervek agresszív kampányt indítottak a nagy tech cégek ellen azzal a céllal, hogy betartassák velük a szigorú szabályokat, melyek a kiskorúak online tevékenységének biztonságát szolgálják. A keresőóriás megtette a kellő lépéseket, a napokban azonban kiderült, hogy hiba csúszott a számításaiba.

A Google alapvetően úgy oldotta meg a helyzetet, hogy a 18 éven aluli felhasználóknak és azoknak az embereknek, akik Google-fiók nélkül használták a cég keresőjét, nem jelenített meg érzékeny tartalmakat.

A Reuters azt írja, hogy a Google több alkaommal is koleszteringyógyszerekről, kockázatos befektetésekről, szexshopokról és alkoholos italokról szóló hirdetésekkel bombázott olyan felhasználókat, akik nem voltak bejelentkezve Google-fiókjaikba. A techóriás hibáját több hirdetési fórumon is jelezték, két hirdetési partner is megerősítette az értesüléseket.

Gyors intézkedés

Az említett partnerek a technológiai óriás megtorlásától tartva névtelenül nyilatkoztak, de elmondták, hogy a Google az ő termékeik hirdetéseit annak rendje és módja szerint blokkolta, miközben a versenytársak reklámjait tévesen átengedte. Ennek következményeként komoly anyagi károk érték a két hirdetőt.

A keresőóriás szinte azonnal reagált az esetekre, biztosította, hogy haladéktalanul javítani fogja a korérzékeny hirdetésekkel kapcsolatos mulasztásait.

Irányelveink korlátozzák, hogy hol jelenhetnek meg a korérzékeny kategóriákba sorolt hirdetések. A kérdéses hirdetéseket rosszul címkézték fel, és ebben az esetben korlátozni kellett volna a megjelenítést. Azonnali lépéseket teszünk a probléma megoldására

-tájékoztatott a Google.

Az Egyesült Királyság információs biztosának hivatala novemberben közölte, hogy megkereste a Google-t, az Apple-t és számos más közösségi platformot, streamingszolgáltatót és játékipari vállalatot, hogy megvizsgálja, betartják-e a gyermekvédelmi törvény előírásait. A felülvizsgálat jelenleg is folyamatban van.

The Conversation

Ne hagyd ki!