Augusztus elsején vége lett az árstop-érának, azonban a multiknak meggyűlik a baja az ebből adódó kötelező akciókkal.
Augusztus első napján megszűnt a kristálycukorra, a BL55-ös finomlisztre, a napraforgó étolajra, a 2,8 százalékos UHT tejre, a csirkemellfilére, a csirkefarhátra, a sertéscombra, a tojásra, és a nem újburgonyára vonatkozó árstopnak, azonban az előbb említett termékek mostantól a kötelező akciózás „bűvkörébe” kerültek – írja a 24.hu.
Az új előírás szerint augusztus 3-tól a korábban felsorolt árucikkek közül minden héten (ez csütörtöktől szerdáig értendő) minimum kettőre vonatkozik az a szabály, miszerint a beszerzési árakhoz képest legalább 15 százalékkal olcsóbban kell adni a portékákat, de egy darabig a fennmaradó termékek árai sem lehetnek magasabbak a beszerzési értéknél.
Ez is érdekelhet: Rekordmértékben drágul a dízel – Mi állhat a háttérben?
Raul Gonzalez Escobar/Unsplash
Ehhez a rendelethez minden olyan boltnak tartania kell magát, amelynek a nettó árbevétele meghaladta az egymilliárd forintot a 2021-es évben.
Ez azonban sok multinak nem sikerült.
A 24.hu utánajárt az árfigyelő-rendszerben, működik-e az új előírás, ám arra jutottak, hogy a legtöbbek egyelőre nem tartották be az előbb leírt szabályt: a Spar esetében megtalálták a kívánt két termékre vonatkozó akciót, azonban a sertéscomb esetében a háromból csupán két terméknél tüntettek fel kedvezményes árat.
Az Auchannál csak a kristálycukor volt kedvezményes a rendszer szerint, míg az Aldi két termék esetében is engedett az árból, de ott a kristálycukor akciója nem volt külön feltüntetve. Emellett a Tesco, a Lidl és a Penny árucikkei esetében nem volt akciósként megjelölve az említett termékcsoport egyik tagja sem.
A lap megkereste az érintett üzleteket, a Lidltől pedig az a válasz érkezett, hogy ők már szerdán és csütörtökön is akciósan kínálták a lisztet és az UHT-tejet, viszont ez az árfigyelőben nem lett megfelelően feltüntetve. Így tehát úgy tűnik, hogy a Lidl teljesítette a követelményeket, csupán valamilyen adminisztrációs probléma állhat a háttérben. A többi áruházról egyelőre nincs információ.
Külön érdekesség, hogy a 24.hu kiemelte, hogy a 167 korábbi különböző márkájú egykori árstopos termékek közel 10 százaléka (16) volt mindössze akciós az első napon.