Bologna egy évvel ezelőtt 30 km/h-ban korlátozta a maximális sebességet. A drasztikus intézkedés már az első évben látványos eredményeket hozott.
Emilia-Romagna régió fővárosában 1991 óta először egyetlen gyalogos sem vesztette életét a város utcáin, és a halálos karambolokban elhunytak száma is 49 százalékkal csökkent, összesen tíz emberre – írja a HVG.
Az összes közúti baleset száma 13, a sérülések száma 11, a súlyos esetek száma pedig 31 százalékkal mérséklődött. Érdekesség, hogy Olaszországról lévén szó, igen magas a motorosok, kerékpárosok érintettsége. A balesetek 19,9 százaléka a nekik meg nem adott elsőbbség miatt történik, ennél magasabb csak a gyorshajtásból fakadó balesetek száma 40 százalékkal. Ilyen sebességnél az autók fékútja kevesebb mint fele az 50 km/órás sebességhez képest, és gyalogos elütése esetén a halálozási arány mindössze 5 százalék, szemben az 50 km/órás sebességnél tapasztalt 70 százalékkal.
Sőt, tisztább lett a levegő is. A nitrogén-dioxid-szint 29 százalékkal esett vissza, a város levegője az elmúlt évtized legjobb állapotát érte el.
Budapest egyelőre a rakparton kísérletezik
Idén január 10-től 50 kilométer/órára csökkent a megengedett legnagyobb sebesség a Budai alsó rakpart csaknem teljes hosszán, a Tímár utca és Rákóczi híd közötti 8 kilométeres szakaszon, vagyis azokon a szakaszokon is, ahol eddig 70 kilométer/óra volt a legnagyobb megengedett sebesség. Ezek célja, hogy tovább csökkenjen a közutakon a súlyos és halálos sérülések száma. Illetve a turisztikai célpontoknál - például az Angelo Rotta rakparton és az A38 Hajó környezetében - fokozott gyalogosforgalom is tapasztalható, ez az intézkedés az ő védelmükben is született.