A jegybank 28,2 millió forint bírságot szabott ki a Magyar Posta Életbiztosító Zrt.-re a kárnyilvántartás és ellenőrzési rendszerében talált hiányosságok miatt - közölte a Magyar Nemzeti Bank.
A tájékoztatás szerinta belső szabályzatok voltak hiányosak, továbbá az informatikai biztonság, a csalásmegelőzés, a kiszervezések, a kárbejelentések, illetve az ügyféltájékoztatás területén merültek fel szabálytalanságok. Bizonyos élet- és nyugdíjbiztosítási termékeknél a kockázatviselés kezdetének nyilvántartása nem volt megfelelő, illetve a rendszer nem volt képes automatikusan kiszűrni "inkonzisztens adatokat", továbbá a szerződés egyoldalú módosítása okainak tételes meghatározása is hiányos volt.
Az informatikai rendszer védelme sem felelt meg a jegybank elvárásainak, például az IT-rendszerek verzióváltásának nyomon követése és a jelszókezelés terén.
Hiányosságok voltak a biztosító által kiszervezett egyes tevékenységek nyilvántartásánál, de emellett nem szabályozták átfogóan az esetleges csalások megelőzését, és nem tartották nyilván megfelelően az ilyen eseteket. A társaság több esetben helytelen dátummal rögzítette az ügyfelek kárbejelentésének és a szolgáltatás teljesítéshez szükséges dokumentumok beérkezésének dátumát. Ezen felül a panaszkezelési szabályzata sem felelt meg a jogszabályoknak, továbbá néhány napon keresztül nem rögzítették hangfelvétellel a telefonon közölt panaszokat.
A bírságösszeg meghatározásakor a jegybank súlyosbító körülményként vette figyelembe az egyes szabálytalanságok által hordozott kockázatok mértékét, illetve az ismétlődő hibákat. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor, hogy a biztosító több jogsértést megszüntetett, illetve azok korrekciójának tervéről számolt be - olvasható az MNB közleményében.