Februárban számos Bitcoin-reklámposzter jelent meg London különböző metróállomásain és tömegközlekedési eszközein. A hirdető azonban nem tüntette fel, hogy milyen kockázatokkal jár a kriptovaluta-kereskedés. A szigetország reklámfelügyelete ezért felszólította a hirdetést szervező vállalatot, távolítsa el az összes plakátot – írja az Independent.


A helyi hirdetési szabályok kimondják, hogy minden befektetéssel kapcsolatos reklámnak egyértelmű információkat kell közölnie a kockázatokról. Ha nem garantált a megtérülés, akkor kötelező feltüntetni, hogy a befektetés értéke csökkenhet, vagy növekedhet. A Luno Money által szervezett reklámkampány szövege nem felelt meg ennek a kritériumnak.

Az érintett vállalat plakátjain egy rajzfilm-szerű Bitcoin logo szerepelt, felette az alábbi szöveggel:

„Ha Bitcoint látsz az aluljáróban, ideje befektetni."

Többen is panaszt tettek az Egyesült Királyság reklámfelügyeleténél, az Advertising Standards Authority-nél (ASA) a plakáttal kapcsolatban. Egyrészt kifogásolták a hiányos információközlést, másrészt azzal vádolták a hirdetőt, hogy csapdába csalja a hiszékeny és tájékozatlan embereket. Az ASA felszólítására a Luno Money együttműködően eltávolította a plakátokat.

Nem az első eset

Márciusban a Coinfloor vállalat került a hatóság célkeresztjébe. A Coinfloor egészoldalas, a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetésben népszerűsítette a kriptovalutákat. A reklámban nagyjából az állt, hogy semmi értelme a bankban tartani a pénzt, illetve digitális aranyként hivatkozott a Bitcoin-ra. Az ASA a korábban említett indokokra hivatkozva felszólította a vállalatot a hirdetés visszavonására. Ez meg is történt.

A reklámfelügyelet áprilisban figyelmeztette a vállalatokat, hogy ne dobjanak piacra NFT-vel kapcsolatos, megtévesztő hirdetéseket. Ez megtette hatását. A két említett eset óta tiszteletben tartják a cégek a felszólítást.

Friss

Fotó:123RF

Így dobná meg a minimálbér emelése többmillió magyar jövedelmét

Sokan járnának jól, ha a minimálbér összege egy vagy két lépcsőben kétszázezer forintra nőne. Számos egyéb juttatás összegét ugyanis ehhez igazítva kell kiszámolni. Mutatjuk.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Riasztást adott ki a rendőrség, így támadnak a pofátlan banki adathalászok!

A rendőrség a közösségi oldalán adott ki figyelmeztetést, mert a csalók a jelek szerint nem mentek vakációra.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Yuri G. on Unsplash

Szegény gazdagok! Nincs elég magánrepülő a piacon

Tavaly akkorára nőtt a kereslet a magánrepülők iránt, amivel a gyártók már nem igazán tudták tartani a lépést. Ennek hatására a használt gépek értéke jelentősen megugrott – írja a Reuters.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

Februárban számos Bitcoin-reklámposzter jelent meg London különböző metróállomásain és tömegközlekedési eszközein. A hirdető azonban nem tüntette fel, hogy milyen kockázatokkal jár a kriptovaluta-kereskedés. A szigetország reklámfelügyelete ezért felszólította a hirdetést szervező vállalatot, távolítsa el az összes plakátot – írja az Independent.


A helyi hirdetési szabályok kimondják, hogy minden befektetéssel kapcsolatos reklámnak egyértelmű információkat kell közölnie a kockázatokról. Ha nem garantált a megtérülés, akkor kötelező feltüntetni, hogy a befektetés értéke csökkenhet, vagy növekedhet. A Luno Money által szervezett reklámkampány szövege nem felelt meg ennek a kritériumnak.

Az érintett vállalat plakátjain egy rajzfilm-szerű Bitcoin logo szerepelt, felette az alábbi szöveggel:

„Ha Bitcoint látsz az aluljáróban, ideje befektetni."

Többen is panaszt tettek az Egyesült Királyság reklámfelügyeleténél, az Advertising Standards Authority-nél (ASA) a plakáttal kapcsolatban. Egyrészt kifogásolták a hiányos információközlést, másrészt azzal vádolták a hirdetőt, hogy csapdába csalja a hiszékeny és tájékozatlan embereket. Az ASA felszólítására a Luno Money együttműködően eltávolította a plakátokat.

Nem az első eset

Márciusban a Coinfloor vállalat került a hatóság célkeresztjébe. A Coinfloor egészoldalas, a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetésben népszerűsítette a kriptovalutákat. A reklámban nagyjából az állt, hogy semmi értelme a bankban tartani a pénzt, illetve digitális aranyként hivatkozott a Bitcoin-ra. Az ASA a korábban említett indokokra hivatkozva felszólította a vállalatot a hirdetés visszavonására. Ez meg is történt.

A reklámfelügyelet áprilisban figyelmeztette a vállalatokat, hogy ne dobjanak piacra NFT-vel kapcsolatos, megtévesztő hirdetéseket. Ez megtette hatását. A két említett eset óta tiszteletben tartják a cégek a felszólítást.

Friss

Fotó: Unsplash

Baromfi telepítés: ne bukd el a támogatást!

Szakmai ajánlásban foglalta össze a Baromfi Termék Tanács (BTT) a szülőpárállományok és a tenyészbaromfik maximális telepítési sűrűségi értékeit, amelyekre az állatjóléti támogatás igénybevételéhez van szükség.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!