A helyi hirdetési szabályok kimondják, hogy minden befektetéssel kapcsolatos reklámnak egyértelmű információkat kell közölnie a kockázatokról. Ha nem garantált a megtérülés, akkor kötelező feltüntetni, hogy a befektetés értéke csökkenhet, vagy növekedhet. A Luno Money által szervezett reklámkampány szövege nem felelt meg ennek a kritériumnak.
Az érintett vállalat plakátjain egy rajzfilm-szerű Bitcoin logo szerepelt, felette az alábbi szöveggel:
„Ha Bitcoint látsz az aluljáróban, ideje befektetni."
Többen is panaszt tettek az Egyesült Királyság reklámfelügyeleténél, az Advertising Standards Authority-nél (ASA) a plakáttal kapcsolatban. Egyrészt kifogásolták a hiányos információközlést, másrészt azzal vádolták a hirdetőt, hogy csapdába csalja a hiszékeny és tájékozatlan embereket. Az ASA felszólítására a Luno Money együttműködően eltávolította a plakátokat.
Nem az első eset
Márciusban a Coinfloor vállalat került a hatóság célkeresztjébe. A Coinfloor egészoldalas, a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetésben népszerűsítette a kriptovalutákat. A reklámban nagyjából az állt, hogy semmi értelme a bankban tartani a pénzt, illetve digitális aranyként hivatkozott a Bitcoin-ra. Az ASA a korábban említett indokokra hivatkozva felszólította a vállalatot a hirdetés visszavonására. Ez meg is történt.
A reklámfelügyelet áprilisban figyelmeztette a vállalatokat, hogy ne dobjanak piacra NFT-vel kapcsolatos, megtévesztő hirdetéseket. Ez megtette hatását. A két említett eset óta tiszteletben tartják a cégek a felszólítást.