A Foodora elkötelezett a hatályos jogszabályok betartása mellett, ezért a GVH határozatában foglaltaknak eleget tesz, viszont tartalmával nem ért egyet-így reagált az ételkiszállító cég a versenyhivatal döntésérére. A múlt héten a Lidl és összeakaszkodott a GVH-val.
Felelős vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy a szolgáltatásunk bárki számára elérhető legyen. Népszerű kedvezményes akcióink vagy előfizetési programunk folyamatosan megfizethető opciókat kínálnak megrendelőinknek, legyen szó melegételről vagy élelmiszerről. A Foodora elkötelezett a hatályos jogszabályok betartása mellett, ezért a GVH határozatában foglaltaknak eleget teszünk, viszont tartalmával nem értünk egyet
- írja válaszában a cég.
Reklámkampányaink célja az átlátható és teljes körű tájékoztatás. A hatóság megállapította, hogy egyes hirdetésekben az ajánlat részleteit nem megfelelő betűmérettel tüntettük fel, azt azonban cáfoljuk, hogy szándékosan elhallgattuk az ajánlat részleteit. Hirdetési felületeinken, továbbá a webes felületünkön és az applikációnkban is a rendelési folyamat megkezdésétől minden információ elérhető. Fontos kiemelni, hogy a Foodora Magyarország, a vizsgálat 2023-as kezdetét követően módosította reklámanyagait és számos, a vizsgálat során felvetett szempontot időközben beépített gyakorlatába.
A Foodora mindig is a jogalkotó szándéka szerint kíván eljárni, ezért az utólagos adatmódosításra kiszabott bírságot túlzásnak tartja. A 16 hónapig tartó, 13 körös adatszolgáltatás során újabb kérdések merültek fel, amelyekre acég újabb válaszokat adott, azokat pontosította. A tájékoztatás szerint a Foodora elkötelezett a megrendelők kiváló rendelési élménye és a folyamatos fejlődés mellett, ezért együttműködve fogadjuk a Gazdasági Versenyhivatal fejlesztő javaslatait. A jövőben a hatóság munkatársaival összedolgozva fogunk tenni a magyar reklámkommunikáció fejlesztéséért.
Amint arról beszámoltunk, a nemzeti versenyhatóság megállapította, hogy a Foodora a 2023 őszén hirdetett kuponakciójában elhallgatta, hogy a 2000 Ft-os kedvezmény és az ingyenes szállítás csak 6000 Ft feletti rendelések esetében váltható be. Ezzel a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg. A GVH feltárta azt is, hogy a vállalkozás 2024. június 14-20. között nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a rendszerhasználati díj felszámításáról. Mindezek alapján a GVH Versenytanácsa – figyelembe véve a vizsgált reklámkampány költségét – összesen 35,2 millió Ft bírságot szabott ki a cégre.
A GVH a múlt héten komoly bírsággal sújtotta a Lidl-t, az üzletlánc reakciójáról ITT írtunk.