Az ismert amerikai üzletember, Byron Allen két vállalata az afro-amerikaiakkal szembeni diszkrimináció miatt kezdeményezett eljárást a gyorsétteremlánc ellen, írja a Reuters.


Az indítvány szerint a McDonald's elenyészően kevés olyan médiavállalatot von be a hirdetési kampányaiba, amelyek tulajdonosai afro-amerikaiak. Az 1,6 milliárd dolláros hirdetési keretéből csupán 5 millió dollárt csorgatott ilyen vállalkozásoknak 2019-ben, miközben amerikai fogyasztóbázisának 40 százaléka ebből a körből kerül ki.

A McDonald's, számos más amerikai vállalathoz hasonlóan, nyíltan vállalja elkötelezettségét a sokszínűség és a befogadás mellett, de ezek csak üres szavak

– olvasható a beadványban.

Többfrontos támadás

Byron Allen személyesen is beperelte a Mekit. Azt szeretné elérni, hogy a vállalat 2024-re a mostani 2-ről 5 százalékra növelje a hirdetési költéseit az afro-amerikaiak által birtokolt médiavállalatoknál. Sőt, azt is elvárja a gyorsétteremlánctól, hogy jobban bevonja azokat a vállalatokat a kampányaiba, melyek nők, ázsiaiak, spanyol ajkúak, vagy éppen az LMBTQ közösség tagjai kezében vannak.

A McDonald's a vádakra reagálva azt közölte, az elmúlt időszakban kétszeresére növelte a korábban alulreprezentált vállalatok bevonását. Hozzátették, szigorúan kivizsgálják az ügyet, és a lehető legmegfelelőbben fognak eljárni.

Szeret a bíróságra járni

Nemrég a General Motors-t is megtámadta az üzletember. Az autógyártó vállalatot nagyjából ugyanazzal vádolta, mint a Mekit, a vádakat részben újságokból kivágott hirdetésekkel támasztotta alá. Az ügyre reagálva a General Motors ígéretet tett arra, hogy több olyan vállalatnál fog hirdetni, amelyeket afro-amerikaiak vezetnek.

Byron Allen 2015-ben a Comcast TV-hálózatot perelte 20 milliárd dollárra, amiért a vállalat elutasította műsorainak szórását. Ezt a pert végül elvesztette, mert a Legfelsőbb Bíróság döntése szerint nem tudta bizonyítani a diszkrimináció tényét.


Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

Az ismert amerikai üzletember, Byron Allen két vállalata az afro-amerikaiakkal szembeni diszkrimináció miatt kezdeményezett eljárást a gyorsétteremlánc ellen, írja a Reuters.


Az indítvány szerint a McDonald's elenyészően kevés olyan médiavállalatot von be a hirdetési kampányaiba, amelyek tulajdonosai afro-amerikaiak. Az 1,6 milliárd dolláros hirdetési keretéből csupán 5 millió dollárt csorgatott ilyen vállalkozásoknak 2019-ben, miközben amerikai fogyasztóbázisának 40 százaléka ebből a körből kerül ki.

A McDonald's, számos más amerikai vállalathoz hasonlóan, nyíltan vállalja elkötelezettségét a sokszínűség és a befogadás mellett, de ezek csak üres szavak

– olvasható a beadványban.

Többfrontos támadás

Byron Allen személyesen is beperelte a Mekit. Azt szeretné elérni, hogy a vállalat 2024-re a mostani 2-ről 5 százalékra növelje a hirdetési költéseit az afro-amerikaiak által birtokolt médiavállalatoknál. Sőt, azt is elvárja a gyorsétteremlánctól, hogy jobban bevonja azokat a vállalatokat a kampányaiba, melyek nők, ázsiaiak, spanyol ajkúak, vagy éppen az LMBTQ közösség tagjai kezében vannak.

A McDonald's a vádakra reagálva azt közölte, az elmúlt időszakban kétszeresére növelte a korábban alulreprezentált vállalatok bevonását. Hozzátették, szigorúan kivizsgálják az ügyet, és a lehető legmegfelelőbben fognak eljárni.

Szeret a bíróságra járni

Nemrég a General Motors-t is megtámadta az üzletember. Az autógyártó vállalatot nagyjából ugyanazzal vádolta, mint a Mekit, a vádakat részben újságokból kivágott hirdetésekkel támasztotta alá. Az ügyre reagálva a General Motors ígéretet tett arra, hogy több olyan vállalatnál fog hirdetni, amelyeket afro-amerikaiak vezetnek.

Byron Allen 2015-ben a Comcast TV-hálózatot perelte 20 milliárd dollárra, amiért a vállalat elutasította műsorainak szórását. Ezt a pert végül elvesztette, mert a Legfelsőbb Bíróság döntése szerint nem tudta bizonyítani a diszkrimináció tényét.


Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!