Hogyan válasszunk szőnyeget ügyfélfogadó térbe?
Fotó: CONTENTNMORE

Hogyan válasszunk szőnyeget ügyfélfogadó térbe?

Az ügyfélfogadó tér kialakítása és dekorációja fontosabb az üzleti siker szempontjából, mint gondolnánk. Ugyanis ez az a helyiség, ahol az ügyfelek először találkoznak vállalkozásunkkal, azaz itt tesszük meg bennük az első benyomásokat. Számos tényező van, ami befolyásolja e tér hangulatát: a színek, a fények, a falak dekorációja és természetesen a szőnyeg is nagy súllyal esik a latba.

Az alábbiakban arról lesz szó, hogyan tudunk olyan szőnyegeket választani, hogy az összhatás harmonikus, meggyőző és vonzó legyen az ügyfelek – vagy a potenciális ügyfelek – számára. Nézzük, mi mindenre kell figyelnünk!

Méret és elhelyezés

Az első lépés az, hogy meghatározzuk az ügyfélfogadó tér méretét és a tervezett elrendezését. Fontos, hogy pontosan mérjük meg a területet, hiszen az sem jó ha túlméretezett a választott szőnyeg, de az sem mutat jól, ha túl kicsi a helyiség méretéhez képest. Ezzel összefüggésben azt is ki kell találnunk, hogy pontosan hová szeretnénk majd tenni az adott darabot, hiszen ehhez figyelembe kell vennünk a bútorok, valamint az ajtók elhelyezkedését is.

Amennyiben az ügyfélfogadó rész egy nagyobb, nyitott tér része, akkor a szőnyeg segíthet meghatározni a különböző funkcionális zónákat is – ne szalasszunk el egy ilyen lehetőséget!

Funkcionalitás

Ha már szóba jött a funkció, térjünk ki a szőnyegválasztás lehetséges céljaira is. Amennyiben csak az esztétikai értéke miatt van rá szükségünk, akkor a funkcionalitással nem igazán kell számolnunk. De arra azért érdemes figyelmet fordítani, hogy kényelmesek legyenek – mind a munkatársak, mind az ügyfelek szempontjából. A megfelelő vastagságú és puhaságú szőnyeg kényelmes tapintást és járást biztosít, miközben megvéd a hideg vagy kemény padló kellemetlenségeitől.

Gyakran azért választunk ezekbe a terekbe szőnyegeket, mert azok segítenek a hangszigetelésben – ez különösen akkor lehet lényeges, ha az irodánk egy társasházban van. Kétségtelen, hogy az ügyfélfogadás zajjal járhat, de egy vastagabb, szövött vagy gyapjúból készült szőnyeg segíthet csökkenteni a zajt, így csendesebb és nyugodtabb környezetet biztosíthat.

Ha pedig csak azért van szükségünk szőnyegre, hogy az utcáról érkező szennyeződések egy részét felfogja, akkor érdemes az ajtó elé beszereznünk egy kisebb méretű, könnyen tisztítható és gyorsan száradó darabot, amin a színnek és a mintának köszönhetően kevésbé látszanak a foltok.

Szín és minta

Hogy ha már a színeket és mintákat említettük, akkor hangsúlyoznunk kell, hogy a szőnyeg e tulajdonságai meghatározzák az ügyfélfogadó tér teljes atmoszféráját.

A világosabb színek tágasabbá teszik a teret, de hajlamosak lehetnek egy kicsit rideggé tenni az összhatást, míg a sötét színek optikailag kicsinyítik a teret, ugyanakkor otthonosabb érzetet kelthetnek. A lehető legjobb választások közé tartoznak a gazdag zöldek és kékek, de ha azt szeretnénk, hogy biztosan minden más elemhez illeszkedjen a szőnyeg, bátran választhatunk sötétszürkét is. Fontos ugyanis, hogy a szőnyeg színe harmonizáljon az ügyfélfogadó tér többi elemével, beleértve a falak festését, a bútorok színét és a díszítőelemeket is.

A minták terén érdemes tartózkodni a túlságosan harsány megoldásoktól, amelyek minden másról elvonják az ügyfelek figyelmét.

Anyag és tartósság

Az ügyfélfogadó térben gyakran nagy a forgalom, ezért fontos olyan szőnyeget választani, amely tartós és könnyen tisztítható. A leginkább strapabíró darabok közé tartoznak a polipropilénből vagy gyapjúból készült szőnyegek. Ezek az anyagok könnyen tisztíthatók és ellenállnak a folyamatos használatnak, így hosszú távon is jól teljesítenek – mi pedig anyagilag is jobban járhatunk, hiszen nem kell gyakran lecserélnünk őket vagy attól tartanunk, hogy igénytelen hatást keltenek.

Ár és költségvetés

Itt érdemes megemlíteni a büdzsé kérdését. Az ügyfélfogadó térben használt szőnyeg ára nagyban változhat attól függően, hogy milyen anyagból készült, milyen méretű és milyen minőségű. Fontos, hogy előre meghatározzuk a szőnyegre szánt költségvetést, és ennek megfelelően keressünk olyan lehetőségeket, amelyek megfelelnek az igényeinknek is. A válogatás során viszont ne feledjük, hogy nem mindig a legolcsóbb a legjobb megoldás, inkább az ideális ár-érték arányra törekedjünk!

Stílus és design

Itt több mindenre is gondolhatunk: például egy modern és minimalista ügyfélfogadó térben egy egyszínű, letisztult szőnyeg lehet ideális választás, míg egy tradicionálisabb vagy elegánsabb térben egy díszesebb mintázatú szőnyeg is kiteljesedhet. Ugyanakkor arról se feledkezzünk meg, hogy a szőnyeg egy remek eszköz arra, hogy egy újabb felületen jelenítsünk meg a brandünk színeit és mintáit, esetleg logóját. Ezzel persze nem szabad túlzásba esni, mert azzal nem feltétlenül fogjuk elérni a kívánt professzoniális hatást.

Tisztíthatóság és karbantarthatóság

Már említettük, hogy általában ez az első irodai tér, ahová belépünk az utcáról, ráadásul a forgalom is itt a legmagasabb, így a padlón gyakran előfordulhatnak foltok vagy szennyeződések. Emiatt lényeges, hogy olyan szőnyeg mellett tegyük le a voksunkat, amely könnyen tisztítható és ellenálló a foltokkal szemben. Ilyen szempontból sokkal előnyösebb választásnak bizonyulnak a rövidszálú szőnyegek.

Ha ezeket a szempontokat figyelembe vesszük, könnyen választhatunk olyan szőnyeget az ügyfélfogadó helyiségbe, amely harmonikus és vonzó lesz az ügyfelek számára. Ezzel pedig hozzájárulhatunk a vállalkozásunk sikeréhez és pozitív benyomást kelthetünk az ügyfelekben. (x)


Ne hagyd ki!