3+1 tipp az eredményes employer branding stratégia kialakításához vezetőknek

3+1 tipp az eredményes employer branding stratégia kialakításához vezetőknek

Hogyan támogathatja egy jó employer branding a megtartási és toborzási célokat? Vezetőként mi ebben a te feladatod? Milyen kapcsolat van a kismalac és az employer branding között?


A Brandfizz alapítói, Zvezdovics Anita és Horváth Ádám, a KolLab Podcastjében osztották meg tippjeiket.

Tipp 1: Hiteles értékajánlat, releváns csatornákon!

Amit értékajánlatként kínálunk, nagyon fontos - ugyanannyira, mint ennek a tálalása. Legyen szó akár külső vagy belső kommunikációról, oda kell figyelnünk arra, hogy a megfelelő célcsoportot a megfelelő csatornákon, a nekik releváns tartalommal érjük el.

Itt azonban csak olyan üzenetet adhatunk át, ami hiteles. Ha olyat állítunk magunkról, amit utána nem tudunk betartani, az olyan mintha kisminkelnénk a kismalacot. Ha a figyelemfelkeltési fázisban hamis ígéreteket teszünk, növelhetjük a csalódás és a felmondás lehetőségét a betanulási időszakban.

Employer brandingben ennek üzleti jelentősége is kimutatható: kékgalléros környezetben találkoztunk már 40%-os próbaidő alatti fluktuációval, ami éves szinten 400 millió Ft-os kiesést jelentett a cégnek. Egy ilyen számadat után általában már a pénzügyi vezetők is felkapják a fejüket, nem?

Tipp 2: Mindig két fókuszod legyen - külső és belső!

Az employer branding alkalmazása közben, a külső és belső fókusszal mindig egyszerre kell haladni. Stratégiaalkotás során sokszor csak a toborzás kerül a fókuszba, hiszen az üzleti igény toborzási oldalon gyorsabban és egyszerűbben realizálható.

A folyamat elején könnyebb fókuszáltabban a jelöltélményre, a nagyobb tömeget elérő élményre hatni - egy karrieroldallal, egy hirdetési kampánnyal, hiszen az ok-okozati viszonyokat így könnyebb meghatározni az belső riportokban. Innen érdemes azonban tovább lépni.

Figyelnünk kell arra, hogy minimum 80-20% arányban a belső fókusz is a stratégiánk része legyen. Ha nem így teszünk, kontrollt vesztünk, mi történik a munkavállalói élménnyel az új belépő nap után.

Az employer branding szuper eszköz lehet arra, hogy pozitív hatással legyünk a szervezetre, hogy egy elkötelezett közösséget építsünk és hogy a sok kis szigetet egy nagy ökoszisztémába fogjuk össze.

Tipp 3: Riportálhatóság és mérhetőség

Az employer branding nem csupán egy kreatív kampány, hanem egy üzleti eredményeket generáló tevékenység. Ahhoz, hogy vezetői szinten a téma az asztalra kerüljön, fontos, hogy strukturált mérőszámokat és benchmarkokat határozzunk meg aktivitásainkhoz és ezeket rendszeresen riportáljuk.

A ROI (Return on Investment) figyelemmel kísérése mellett fontos megértenünk, hogy milyen hatással vagyunk a toborzásra, a beléptetésre és a munkavállalók hosszú távú elkötelezettségére. A mérhetőségen alapuló keretrendszer segít a kiadások hatékonyabb kezelésében, optimalizálásában, az eredmények nyomon követésében és abban, hogy az employer branding stratégiai témaként legyen kezelve a vezetők által.

+1 Tipp: Állj neki az employer branding stratégiád kialakításának!

A recept egyszerű: az elindulás az első számú vezetőkön múlik. Ha jó munkahelyet akarunk teremteni, ahol a munkavállalók jól érzik magukat, amit szívesen ajánlanak, azért aktívan tenni kell vezetői szinten is. A vezetők feladata ebben a helyzetben, hogy a téma fontossága mellé álljanak, és támogassák az erre irányuló törekvéseket, aktivitásokat. A lényeg, hogy állj neki!

Vezetőként, amit kérünk, hogy húzd fel a zászlót, lengesd meg - a többit megoldja és működteti a csapatod! Egy jól működő employer branding stratégiában a vezetői bevonódás folyamatos, viszont nem operatív szereplőként, hanem katalizátorként kell segítened a kezdeményezéseket - természetesen az üzleti eredményességet szem előtt tartva.

Ha vezetőként tudatosan építed az employer branded és figyelsz arra, hogy a toborzási és megtartási céljaid egy irányba mutassanak, egy olyan rendszerbe invesztálsz, ami hosszú távon tudja segíteni az eredményességed, attól függetlenül, hogyan változik az aktuális üzleti fókuszod.

A Brandfizz eblogon számos cikket találsz, melyben vezetőkkel beszélgetünk az employer brandinggel kapcsolatos tapasztalataikról, üzleti hatásáról. Olyan cégek vezetőivel olvashatsz itt beszélgetést, mint az EY, Merkbau vagy GrandVision.

Brandfizz Employer Branding Compass - Országos Munkáltatói Márka Felmérés 2023: iránytű a jobb munkahelyekhez Magyarországon.

406 cégvezető, HR és marketing vezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő részvételével, 301 hazai cégtől és 13 iparágból gyűjtöttünk országos felmérésünkben adatokat. Hiánypótló benchmark információk célirányos tervezéshez és vezetői döntéshozáshoz.

Szeretnéd a jelenlegi gazdasági turbulenciában célirányosan fejleszteni a vállalat belső és külső munkáltatói márkáját? Töltsd le a Brandfizz Compass Riportot. (x)

Hegedüs Dóra

Chief Client Director

https://brandfizz.hu/csapat/dori/

Ne hagyd ki!