A koronavírus-járvány miatt rengeteg vállalat home office-ba küldte a dolgozóit. A távmunkában a munkahelyi kapcsolatok meglazultak. Hamarosan visszatérhet az élet a régi kerékvágásba, azonban a háttérben meghúzódó problémák nagy gondot okozhatnak, ha a vezetők nem kezelik megfelelően a helyzetet.


A munkahelyi barátságok iszonyúan fontosak a megfelelő légkör kialakításában. A szoros kötelékek hatékonyabbá, együttműködőbbé teszik a munkavállalókat, és ami a legfontosabb, örömmel fognak bejárni dolgozni. A vezetők előtt álló legnagyobb kihívás az lesz, hogy újraépítsék az irodába visszatérő munkavállalóik kapcsolatait. A Business Insider 5 hasznos tippet szedett össze, ami segíthet a széthullott csapatok újraépítésében.

Szabadtéri lazulás

A zárlat idején a szerencsésebbeknek a kertes házuk udvara bizonyult a legnagyobb örömforrásnak. Hiszen, ha már nem lehetett menni jóformán sehova, a kertben nyugodtan lehetett sütni, főzni, pihenni, élvezni a szabadságot.

Ezt az érzést próbáld meg átadni az alkalmazottaidnak. Ha nincs lehetőség kerti sütögetéssel egybekötött csapatépítőre, érdemes egy közeli, erre alkalmas szabadtéri helyet keresni, és oda meginvitálni az értékes csapattársakat. A lényeg, hogy informális esemény legyen, ahol a munkatársak felszabadultan beszélgethetnek egymással, megvitathatják a munkahelyi nehézségeket.

Használd az étel erejét

Ha már visszatért az irodai munkarend, lehetőségeidhez mérten hetente egyszer lepd meg a dolgozóidat egy reggelivel, esetleg egy ebéddel. Ha erre nincs keret, tűzz ki egy napot, és rendezz batyus bulit! Az emberek szeretnek enni, közösségben pedig sokszor jobban esik minden falat. Nem kell drága megoldásokra gondolni, de díjazni fogják az alkalmazottak a rájuk fordított figyelmet.

Érdekességek és viccek

Próbáld meg a dolgozói meetingeket személyes élményekkel, viccekkel, hétköznapi dolgokkal, esetleg érdekes tényekkel zárni. A lényeg, hogy a mondandód végének ne legyen köze a munkához. Ez valószínűleg kisebb létszámú megbeszélések esetén fog jól működni. De ne csak magadra gondolj, vond be a résztvevőket is. Jó kiinduló pont lehet, ha minden héten kijelölsz valakit, akitől a következő meetingen egy érdekes tényt szeretnél hallani, ami a világon bármiről szólhat.

Ezek a kis tudásmorzsák, beszélgetések nagyon jól felpörgethetik a csapatot, jelentősen javíthatják az uncsi, kötelező megbeszélések hangulatát.

Hallgasd meg a dolgozóidat

Ha már visszatértetek az irodába, fontos, hogy érdeklődj az alkalmazottaid iránt. Állj meg egy pillanatra az asztaluknál, beszélgess velük kicsit. Kérdezd meg, hogyan viselik a visszatérést, hogy van a családjuk, és ehhez hasonlók. Persze kényes témákat azért ne feszegess. Ami nagyon fontos: hallgasd meg őket. Ne azt lássák rajtad, hogy izegsz-mozogsz, máshova figyelsz, vagy dekoncentrált vagy. Ne feledd, sokaknak örömünnep lesz a visszatérés, másoknak viszont komoly stressz.

Képezd a dolgozóid

Azok a csapattréningek, melyek hasznos tudással látják el a résztvevőket, hosszantartó és gyümölcsöző kapcsolatokat eredményezhetnek. Ilyen például a nyilvános beszéd, interjú készségek fejlesztése, reagálás egy kibertámadásra, vagy akár a munkahelyi hibrid modellhez való alkalmazkodás. A legjobb eredményeket a gyakorlati képzések produkálják.

Ráadásul ezek segítségedre lesznek abban is, hogy felmérd, kik alkalmasak arra, hogy idővel vezetővé váljanak. Így az utánpótlást és a szervezeti fejlesztést is kipipálhatod.

Friss

Fotó:123RF

Riasztást adott ki a rendőrség, így támadnak a pofátlan banki adathalászok!

A rendőrség a közösségi oldalán adott ki figyelmeztetést, mert a csalók a jelek szerint nem mentek vakációra.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Yuri G. on Unsplash

Szegény gazdagok! Nincs elég magánrepülő a piacon

Tavaly akkorára nőtt a kereslet a magánrepülők iránt, amivel a gyártók már nem igazán tudták tartani a lépést. Ennek hatására a használt gépek értéke jelentősen megugrott – írja a Reuters.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

A Microsoft nyugdíjba küldi a Windows 10-et, mutatjuk a dátumot

A Microsoft 4 év múlva végleg leveszi a kezét a Windows 10-ről. Ez azt jelenti, hogy a vállalat 2025. október 14-től kezdve egyetlen frissítést és hibajavítást sem fog kiadni az operációs rendszerre – írja a BBC.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

A koronavírus-járvány miatt rengeteg vállalat home office-ba küldte a dolgozóit. A távmunkában a munkahelyi kapcsolatok meglazultak. Hamarosan visszatérhet az élet a régi kerékvágásba, azonban a háttérben meghúzódó problémák nagy gondot okozhatnak, ha a vezetők nem kezelik megfelelően a helyzetet.


A munkahelyi barátságok iszonyúan fontosak a megfelelő légkör kialakításában. A szoros kötelékek hatékonyabbá, együttműködőbbé teszik a munkavállalókat, és ami a legfontosabb, örömmel fognak bejárni dolgozni. A vezetők előtt álló legnagyobb kihívás az lesz, hogy újraépítsék az irodába visszatérő munkavállalóik kapcsolatait. A Business Insider 5 hasznos tippet szedett össze, ami segíthet a széthullott csapatok újraépítésében.

Szabadtéri lazulás

A zárlat idején a szerencsésebbeknek a kertes házuk udvara bizonyult a legnagyobb örömforrásnak. Hiszen, ha már nem lehetett menni jóformán sehova, a kertben nyugodtan lehetett sütni, főzni, pihenni, élvezni a szabadságot.

Ezt az érzést próbáld meg átadni az alkalmazottaidnak. Ha nincs lehetőség kerti sütögetéssel egybekötött csapatépítőre, érdemes egy közeli, erre alkalmas szabadtéri helyet keresni, és oda meginvitálni az értékes csapattársakat. A lényeg, hogy informális esemény legyen, ahol a munkatársak felszabadultan beszélgethetnek egymással, megvitathatják a munkahelyi nehézségeket.

Használd az étel erejét

Ha már visszatért az irodai munkarend, lehetőségeidhez mérten hetente egyszer lepd meg a dolgozóidat egy reggelivel, esetleg egy ebéddel. Ha erre nincs keret, tűzz ki egy napot, és rendezz batyus bulit! Az emberek szeretnek enni, közösségben pedig sokszor jobban esik minden falat. Nem kell drága megoldásokra gondolni, de díjazni fogják az alkalmazottak a rájuk fordított figyelmet.

Érdekességek és viccek

Próbáld meg a dolgozói meetingeket személyes élményekkel, viccekkel, hétköznapi dolgokkal, esetleg érdekes tényekkel zárni. A lényeg, hogy a mondandód végének ne legyen köze a munkához. Ez valószínűleg kisebb létszámú megbeszélések esetén fog jól működni. De ne csak magadra gondolj, vond be a résztvevőket is. Jó kiinduló pont lehet, ha minden héten kijelölsz valakit, akitől a következő meetingen egy érdekes tényt szeretnél hallani, ami a világon bármiről szólhat.

Ezek a kis tudásmorzsák, beszélgetések nagyon jól felpörgethetik a csapatot, jelentősen javíthatják az uncsi, kötelező megbeszélések hangulatát.

Hallgasd meg a dolgozóidat

Ha már visszatértetek az irodába, fontos, hogy érdeklődj az alkalmazottaid iránt. Állj meg egy pillanatra az asztaluknál, beszélgess velük kicsit. Kérdezd meg, hogyan viselik a visszatérést, hogy van a családjuk, és ehhez hasonlók. Persze kényes témákat azért ne feszegess. Ami nagyon fontos: hallgasd meg őket. Ne azt lássák rajtad, hogy izegsz-mozogsz, máshova figyelsz, vagy dekoncentrált vagy. Ne feledd, sokaknak örömünnep lesz a visszatérés, másoknak viszont komoly stressz.

Képezd a dolgozóid

Azok a csapattréningek, melyek hasznos tudással látják el a résztvevőket, hosszantartó és gyümölcsöző kapcsolatokat eredményezhetnek. Ilyen például a nyilvános beszéd, interjú készségek fejlesztése, reagálás egy kibertámadásra, vagy akár a munkahelyi hibrid modellhez való alkalmazkodás. A legjobb eredményeket a gyakorlati képzések produkálják.

Ráadásul ezek segítségedre lesznek abban is, hogy felmérd, kik alkalmasak arra, hogy idővel vezetővé váljanak. Így az utánpótlást és a szervezeti fejlesztést is kipipálhatod.

Friss

Fotó: Unsplash

Baromfi telepítés: ne bukd el a támogatást!

Szakmai ajánlásban foglalta össze a Baromfi Termék Tanács (BTT) a szülőpárállományok és a tenyészbaromfik maximális telepítési sűrűségi értékeit, amelyekre az állatjóléti támogatás igénybevételéhez van szükség.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!