Manapság jó francia, technológiai vállalatnak lenni. A La French Mission adatai szerint a francia technológiai startapok 2021-ben eddig több mint 2,3 milliárd eurót tehettek zsebre a különböző kockázati tőkebefektetők jóvoltából.
Bár a Malt 80 millió eurós finanszírozása eltörpül a szektor nagyágyúi mellett, a tőkebevonási eredmények mögött tudatos döntések állnak – írja a Sifted. A vállalat vezérigazgatója, Vincent Huguet elmondta, hogy direkt nem akartak sok befektetőt bevonni az üzletükbe. Viszont biztosra mentek, hogy a kiszemelt támogatóik zsebében rengeteg pénz lapuljon. Így ha további tőkebevonásra lesz szükségük, gond nélkül lezavarhatják a finanszírozási köröket.
Mi a különbség?
A Malt első ránézésre teljesen hétköznapi szabadúszó-platformnak tűnik, így felmerülhet a kérdés, hogyan versenyezhet olyan népszerű piaci szereplőkkel, mint a Freelancer.com, a Fiverr, vagy az Upwork? A francia cég szolgáltatásai nagyon hasonlóak az említett vállalatokéhoz. Szabadúszókat kötnek össze számukra alkalmas munkalehetőségekkel. Vincent Huguet szerint az igazán nagy különbség az, hogy a Malt a kis- és középvállalatok mellett a nagyvállalatokat is bevonta az üzleti modelljébe, míg az ismert platformok egyelőre inkább az előbbiekre fókuszálnak.
A Malt platformján jelenleg nagyjából 250 ezer szabadúszó és több mint 40 ezer vállalat található. Utóbbiak nagyrészét egyelőre kis- és középvállaltok, illetve startupok teszik ki, de ez a tendencia komoly változásokon mehet keresztül az elkövetkező években. Ennek az egyik legfőbb előhírnöke, hogy Franciaország 40 legértékesebb, tőzsdén is bejegyzett társaságának a 80 százaléka már a Malt szolgáltatásait használja. A francia startup mindezek mellett mesterséges intelligenciával is segíti a vállalatokat, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb munkavállalót. A Malt jelenleg a francia, a német és a spanyol piacon működik. A most bevont 80 millió eurós befektetést arra akarja használni, hogy egész Európára kiterjessze a szolgáltatásait. A finanszírozási kört a Goldman Sachs Growth Equity és az Eurazeo vezette. Növekvő népszerűségét jelzi, hogy havonta több mint 8 ezer új szabadúszó regisztrál a platformra.
Van-e jövője a szabadúszóknak?
Röviden, van. Attól függetlenül, hogy a javuló járványügyi adatok következtében egyre több munkavállaló visszahívja a dolgozóit az irodákba, úgy néz ki, a szabadúszók alkalmazása is egyre csábítóbb a vállalatoknak. A Malt jelenlegi partnereihez hasonló vállalatok az elkövetkezendő években úgy tervezik, hogy a munkabérekre szánt költségvetésük 20-30 százalékát szabadúszókra szánják.
Emellett az Orbis Research kutatása szerint a szabadúszókkal foglalkozó vállalatok globális piaci értéke 2026-ra elérheti a 7,5 milliárd eurót. 2019-ben ez az érték „csak" 2,7 milliárd euró volt. Az Orbis arra is rámutatott, hogy az 5 legnagyobb vállalat a piac csupán 25 százalékáért felel, így rengeteg hely van az olyan startupoknak, mint a Malt.