Kutatás: ez a baja a munkavállalóknak a hazai SSC-szektorral
Fotó: CONTENTNMORE

Kutatás: ez a baja a munkavállalóknak a hazai SSC-szektorral

A 25 legnagyobb hazai SSC-t üzemeltető cég munkavállalóinak véleményét vizsgálta az online fórumokon az elmúlt egy évben a Follow The Yellow Communications csapata, a Neticle médiaelemző cég együttműködésével. A felmérés eredményeiből választ is adnak, hogy milyen lépésekre lenne szükségük a cégeknek, hogy vonzóvá tegyék magukat a munkavállalók szemében.


A Follow The Yellow Communications oldalán közzétett kutatásból látszik, hogy pozitívan értékelik a munkavállalók a könnyű elhelyezkedést és a fizetéseket, a hátrányok között pedig a fejlődési, előrelépési lehetőségek- és az érzelmi kötődés hiánya tűnik ki, amellett, hogy a home office és a hibrid munkavégzés már alapvető elvárás.

2023. január 1. és december 31. között ezen cégek említésszámai voltak a legmagasabbak

● A BT ROC 807 említéséből 798 a saját Facebook oldaluknak köszönhető, ezen kívül kilenc újságcikkben említették a céget.

● Hasonló a helyzet a Tata Consultancy Services és az ExxonMobil Hungary esetében, de az arány itt eltérő, saját posztjaikon kívül 90, illetve 87 említésük volt.

● A Deutsche Telekom IT Solutions szintén aktív volt a saját felületein, azonban náluk a saját közösségi média tartalmak már csak az említések felét teszik ki.

Fluktuációt generál az SSC-szektor: előrelépés- és home office hiánya, lélektelen kultúra 

A legtöbb munkavállaló úgy érzi, hogy nincs érzelmi kötődése a cégéhez és 84 százalékuk könnyedén váltana, ha jobb hírnévvel rendelkező cégtől kapna ajánlatot. Ebből az következik, hogy az érzelmi kötődés hiánya és a váltásra való hajlandóság között erős a koherencia. Ha ezen változtatni akarunk, építsünk munkahelyi közösséget és ezt tegyük láthatóvá a külvilág felé is. A közös tevékenységek, a célok és az együtt töltött idő mind hozzájárulnak az érzelmi kötődés növekedéséhez, amely csökkenti a fluktuációt – ajánlja a COVA szervezetfejlesztési tanácsadó cég. Az introvertált dolgozóknak azonban – akik pont azért választották az SSC-t, mert elmerülhetnek a táblázatokban –, más kötődési aktivitást kell találni.

Mit tehetünk ez ellen?

„A kutatás eredményei – és a mi tapasztalataink alapján is – a fő probléma a magas fluktuáció, az „istálló” jelleg érzete, a monotonitás és az, hogy nincs érzelmi elköteleződés a cégek felé. Ha megnézzük a customer service/support területek álláshirdetéseit, steril, egységes kommunikációt látunk. Az olyan fórumok, mint a Reddit és Glassdoor lehetőséget adnak, hogy a munkavállalók és a munkáltatók is kibeszéljenek egy-egy szektort. Így van ez az SSC kapcsán is. Ezért az első, hogy legyél jelen ezeken a felületeken, figyeld, hogy mit mond a net rólad, válaszold meg őszintén a különböző véleményeket. Az egyik legforróbb téma ezeken a platformokon a fizetések kérdése, kommunikáld bátran, hogy nálad mennyit kereshetnek a tehetségek.” – foglalja össze a kihívásokat és a fókuszt Tóth-Nagy Péter a Follow The Yellow Communications vezetője.

Az employer branding ügynökség 5 stratégiai lépést is ajánl cikkében, amivel a többi munkaadó közül kitűnve a legjobb munkaerő megszerezhető és meg is tartható. (x)


Ne hagyd ki!