Sötétben pirosan világító Tesco felirat egy áruház tetején
Fotó: unsplash

Lidl? Spar? Tesco? Hol vásárol a legtöbb magyar?

A hivatalos céges beszámolók alapján kiderült, mely Magyarországon működő boltláncban vásároltak tavaly a legtöbben? Hosszú évek után trónfosztás történt, egy hipermarektlánc helyét egy diszkontlánc vette át az élen!


​Élre törő diszkontlánc

Kitűnő évet zárt 2020-ban a magyar Lidl. Az adott üzleti évben nettó árbevétele 21 százalékkal 667 milliárd forintra nőtt, amivel a külföldi kézben lévő láncok közül a legjobb eredményt érte el, amivel letaszította a trónról a korábbi listavezető Tesco-t – vette észre a napi.hu.

​Visszaesett a Tesco

A magyar Tesco belföldi nettó forgalma közel 588 milliárd forint, ami 2 százalékos csökkenést jelent. Ezzel a Tesco csak a harmadik az új listán, mivel a Spar hivatalos beszámolója szerint 630 milliárd forintos bevételt ért el belföldön, 10 százalékkal többet, mint 2019-ben.

​Nagyot ugrott az Aldi

A negyedik helyen az Auchan áll, a boltlánc 7 százalékos pluszt ért el, így 356 milliárd forint volt a magyarországi nettó bevétele. A Penny Market 14 százalékkal 307 milliárd forint feletti belföldi bevétellel zárta a múlt évet, az Aldi ugyanakkor 19 százalékos növekedéssel 292 milliárd feletti forgalmat könyvelhetett el.


Ne hagyd ki!