A hivatalos céges beszámolók alapján kiderült, mely Magyarországon működő boltláncban vásároltak tavaly a legtöbben? Hosszú évek után trónfosztás történt, egy hipermarektlánc helyét egy diszkontlánc vette át az élen!
Élre törő diszkontlánc
Kitűnő évet zárt 2020-ban a magyar Lidl. Az adott üzleti évben nettó árbevétele 21 százalékkal 667 milliárd forintra nőtt, amivel a külföldi kézben lévő láncok közül a legjobb eredményt érte el, amivel letaszította a trónról a korábbi listavezető Tesco-t – vette észre a napi.hu.
Visszaesett a Tesco
A magyar Tesco belföldi nettó forgalma közel 588 milliárd forint, ami 2 százalékos csökkenést jelent. Ezzel a Tesco csak a harmadik az új listán, mivel a Spar hivatalos beszámolója szerint 630 milliárd forintos bevételt ért el belföldön, 10 százalékkal többet, mint 2019-ben.
Nagyot ugrott az Aldi
A negyedik helyen az Auchan áll, a boltlánc 7 százalékos pluszt ért el, így 356 milliárd forint volt a magyarországi nettó bevétele. A Penny Market 14 százalékkal 307 milliárd forint feletti belföldi bevétellel zárta a múlt évet, az Aldi ugyanakkor 19 százalékos növekedéssel 292 milliárd feletti forgalmat könyvelhetett el.