Kommunikáció az online térben: 4 csatorna, amit mindenképp érdemes kihasználni

Online kommunikáció: 4 csatorna, amit érdemes kihasználni

Szeretnéd vállalkozásod sikerre vinni, és vásárlókat szerezni az online marketing segítségével? Ismerd meg azt a 4 csatornát, amit mindenképp érdemes kihasználnod!

Az online marketing folyamatosan változó világában nem könnyű lépést tartanod versenytársaiddal, azonban ez a harc ma már elengedhetetlen, ha szeretnéd sikerre vinni vállalkozásod. A brandépítés, a hírnévnövelés mellett az optimalizált, stratégia alapján vezetett online marketing törekvések hozzák a legtöbb eredményt szinte minden szektorban, így ha növekedést várnál 2023-ban, még ma el kell kezdened ezzel foglalkozni. És hogy mi az a 4 csatorna, amelyet minden vállalkozásnak érdemes kiépíteni, és következetesen használni? Mutatjuk.

A keresőmotorok: légy látható a keresések során!

Az internet uralkodójának számító keresőmotorok, például a Google, az egyik legfontosabb olyan csatorna, amellyel minden vállalkozásnak foglalkoznia szükséges.

A keresőoptimalizálással elérheted, hogy a célközönséged által leadott keresésekre megjelenjen oldalad, ezzel pedig nagy számú látogatóra, vásárlóra, megrendelőre tehetsz szert. Ez a folyamat azonban egy többrétű feladatrendszert takar, amellyel megfontolt stratégia és nagyfokú tudás nélkül csak részeredményeket érhetsz el.

Alapja egy jó weboldalnál kezdődik, de ugyanígy fontosak a megfontoltan kiválasztott keresőkifejezések, a folyamatos tartalomgyártás és a külső linkek szerzése is – melyek mind külön-külön know-how-t igényelnek. Ha úgy gondolod, hogy nincs időd, energiád ezzel foglalkozni, ezt a részét az online marketingnek érdemes szakértőkre bízni! A keresőoptimalizálásról ITT olvashatsz bővebben.

A közösségi média: tarts kapcsolatot követőiddel!

A közösségi média felületek, a Facebook, az Instagram, a TikTok és társai kiváló lehetőséget biztosítanak rá, hogy folyamatos kapcsolatot tarts követőiddel, vásárlóiddal, és új kommunikációs csatornákat nyiss azokkal, akik még nem ismerik a márkád.

Ezeknek a felületeknek persze más és más célközönsége van, így a marketing stratégia meghatározásakor szükséges kiválasztanod, hogy a Te vásárlóid vélhetően melyik felület(ek)et használják leggyakrabban. A kiválasztott felületeket ezt követően következetesen és hosszú távon szükséges gondoznod figyelembe véve, hogy a csupán reklámjellegű tartalmakkal nem feltétlen érhetsz el sikereket: ezeken az oldalakon a szórakoztatás, informálás, figyelemfelkeltés a célod.

A fizetett hirdetések: előzd meg a konkurenciát!

Bár a keresőoptimalizálás elengedhetetlen és fontos eszköz, a reklámblokkolók elterjedése óta pedig még fontosabbá vált, érdemes figyelembe venni, hogy bizonyos szektorokban hatalmas a verseny a fizetett hirdetések körében is, így azokat sem hanyagolhatod el.

A Google saját hirdetési rendszerében, a Google Ads-ban éppen ezért rendkívül sok lehetőséged van rá, hogy promotáld márkád és vásárlókat szerezz: megelőzve hirdetéseddel a találati listán ellenfeleid.

A tartalommarketing: ami a fentieket szolgálja

A fenti eszközök képezik egy marketing stratégia alapját, az pedig már szektorfüggő, hogy miből mennyit, és pontosan hogyan csinálunk. Egy dolog azonban még biztos: tartalom nélkül nincs marketing.

A fenti eszközök mindegyikének célja, hogy leendő vásárlóid a weboldalara tereljék, ott azonban meg is kell tudni tartani ezeket a felhasználókat! Éppen ezért, egy valamire való marketing stratégia központjában minden esetben a tartalommarketing áll: érdekes, informatív, célközönséged számára készített tartalmakkal az értékesítési tölcsér minden részét kiszolgálhatod, az érdeklődés felkeltésétől a konvertáló vásárlókig. (x)

Ne hagyd ki!