A járványhelyzet árnyékában manapság sokat hangoztatott digitalizációs lehetőségek az üzleti élet szereplői számára csak a jéghegy csúcsát jelentik, mivel a környezettudatosság és dolgozói empátia felé tolódás legalább annyira befolyásolja a jövőnket, mint az elmúlt másfél évet – ez derült ki a Summit Play tudásmegosztó felületére feltöltött rövid interjúkból. Az online felületen szeptember 29-től elérhető exkluzív videós kerekasztalok a Lounge Group jóvoltából kerülnek terítékre, és az üzleti élet, valamint a marketing legfontosabb problémáit boncolgatják – a már látható mini interjúk pedig ezen beszélgetések témáiba is bepillantást nyújtanak.


A Marketing Summit Hungary új, szakmai tartalmakat kínáló felületén, a Lounge Group támogatásával létrehozott Summit Play-en a gazdaság különböző szektorainak legfontosabb szakértői tekintik át az elmúlt időszak tanulságait és a jövő lehetőségeit. A csak ezen a platformon szeptember 29-től látható, hét, több mint 20 perces, exkluzív, zártkörű kerekasztal-beszélgetéseken terítékre kerülnek az FMCG-, a kereskedelmi szektor, a gyógyszer- és egészségipar, a pénzügyi, a közlekedési szektor kihívásai és lehetőségei, de az innováció és a marketing szerepének felértékelődéséről is elsőkézből informálódhatnak az érdeklődők. A hét beszélgetésen összesen 39 szakmai véleményvezér vett részt, közülük többen szerepelnek a frissen közzétett Marketing&Média TOP 50 legsikeresebb hazai marketingkommunikációs döntéshozó listáján. Az eszmecseréket Simon Krisztián vezette, aki évek óta a Marketing&Média szaklap főszerkesztőjeként tevékenykedik.

A gyorsan mozgó óriások 

Szektortól függetlenül a legnagyobb vállalatokat hosszúra nyúló döntéshozási folyamataik miatt sokan egy lassan mozgó óriásnak képzelik el, azonban mostanra kijelenthetjük, hogy ez az analógia tévesnek bizonyult. A marketingszakemberek rámutattak, hogy a járványhelyzetből eredő kihívásokra rendkívül gyorsan és rugalmasan kellett reagálniuk. A lendületes döntéshozás eleinte a túlélést szolgálta, de később a szakemberek ezt a képességet bizonyos értelemben már versenyelőnnyé is tudták kovácsolni.

Környezettudatosabbak lettünk

Arra a kérdésre, miszerint a pandémia alakította-e az emberek energiafogyasztási szokásait Jákó Eszter, az MVM csoportszintű kommunikációs igazgatója meglepő választ adott: szerinte a járványhelyzet az emberekben összekapcsolódott a bolygó és az emberiség jövőjével, ami egy komoly attitűdváltást eredményezett. A kommunikációs igazgató szerint ennek köszönhetően erősödött a környezettudatosság és a fenntarthatóság az emberek fejében, ami kiemelten pozitív hozadéka a COVID-válságnak. Nem csak az energia, de a bankszektor képviselője számára is a klímavédelem növekvő szerepe volt az egyik fő tanulság, amely az iparágban az eddig még kevésbé láttatott zöld bankolás jelenségében képeződött le, sőt időközben a logisztikai üzletág alappillére és fő mozgatórugója is a fenntarthatóság lett.

A személyes kapcsolatok felértékelődtek

A kerekasztal beszélgetés szereplői az előzetes interjúk során kiemelten fontosra értékelték azokat az alapvető emberi értékeket, amelyek kritikusnak bizonyultak az elmúlt időszakban: nagyfokú bizalomra, empátiára és odafigyelésre volt szükség a dolgozói közösség minden szintjén. A munkatársak az otthoni munkavégzés ellenére is magas szintű szakmaiságot képviseltek a munkájuk során, azonban emberileg a legtöbb kolléga kifejezetten nehezen élte meg, hogy szinte egyik napról a másikra drasztikusan csökkentek a személyes interakciók és mindez nagyban kihatott a csapatkohézióra.

A hét tematikus kerekasztal egy-egy megszólalójával az interjúk már megtekinthetőek a Marketing Summit Play Magazin rovatában. Valamint a Marketing Summit Hungary-n, a Lounge Group exkluzív különtermében forgatott hét kerekasztalbeszélgetés teljes terjedelmében elérhető lesz a felületen szeptember 29-től.

Related Articles From Your Site
Related Articles Around the Web
The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A VW vezére bemondta: munkahelyek tízezreit söpri el az átállás az e-autókra

A Handelsblatt német hírportál értesülései szerint a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess a felügyelőbizottságnak tartott előadásában arról beszélt, hogy az elektromos autókra való átállás következtében hamarosan 30 ezer munkahely szűnhet meg. Becslések szerint a teljes német autóiparban ennél is nagyobb leépítésekre lehet számítani.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Pixabay

5 jel, ami arra utal, hogy vállalkozónak születtél

Az életed valamely pontján valószínűleg benned is megfogalmazódott már, hogy bele kellene vágnod egy vállalkozásba. Bár az üzleti élet nem való mindenkinek, az alábbi jellemvonások arra utalnak, hogy sikeres vezető lehet belőled.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

A kiégés határán vagy? Ezek a praktikák segíthetnek

A vállalkozói életben rendkívül egyszerű beleesni abba a hibába, hogy az ember a hét minden napján, a nap 18-20 órájában a munkájára koncentrál. Észre sem vesszük, és a családdal, barátokkal, kikapcsolódással töltött szabadidős tevékenységeket felváltják a koffeintől hajtott, szünet nélküli munkanapok, ami egyenes úton vezet a kiégéshez. Kerüld ezt el, adunk pár tippet.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!