Megerősítette a gyártó, több modellje sem lesz kapható a jövőben
Fotó: Shutterstock

Három Suzuki modelltől búcsúzhatunk el, köztük az Ignis-től

Úgy tűnik, három Suzuki kisautó sem lesz kapható a jövőben Európában, így Magyarországon sem. Olyan modellektől búcsúzhatunk el, mint az Ignis, a Jimny és a Swift Sport. Azonban új autómodellekkel jelentkezhet a japán gyártó.


Átalakul a Suzuki kínálata

A német Auto Bildnek erősítette meg a Suzuki, hogy az ultrakompakt szabadidő-autó Ignis, a miniterepjáró Jimny, illetve a sportos kisautó Swift Sport is távozik a németországi kínálatából 2024 közepén. Azonban igen valószínű, hogy ez a változás Magyarországon is be fog következni.

A 130 lóerős, 1,4 literes turbómotorral szerelt Swift Sportnak jelenleg 9,65 millió forint a listaára Magyarországon.

A Suzuki kétszemélyes haszonjármű Jimny terepjárója 1,5 literes, szívó benzines példányait nettó 7,28 millió forintért jegyzik.

Az ultrakompakt szabadidő-autó, az Ignis 83 lovas, 1,2 literes típusért a kiviteltől függően manapság 5,97-7,47 millió forintot kérnek.

A Swift kifutó generációja pedig jelenleg 5,83-7,3 millió forintba kerül.

Azonban nyílt titok, hogy 2025-ben kezdődhet az első tisztán elektromos Suzukik forgalmazása Európában. 2030-ra pedig öt villanyautóval is jelen lehet a japán gyártó a kontinensen.

Nem akar Kínától függeni: átalakulhat az autógyártás

Egyébként hagyományosan ritkaföldfémekből készült, állandó mágnesekkel ellátott motorokat használnak a villanyautógyártók. Leginkább ezek képesek előállítani a tisztán elektromos autókhoz (EV az angol „electric vehicle”, azaz „elektromos jármű” szavakból) szükséges nyomatékot. Emellett ilyen anyagok nagy mennyiségben vannak jelen az EV-k hangrendszereiben, sőt platformjaiban is.

Ezen fémek jelentős része Kína kezében van, így az autógyártók jócskán ki vannak téve az ázsiai országnak.

Emiatt nem csoda, hogy az amerikai, az európai és a japán autóipar egyre inkább törekszik olyan elektromos motorok kifejlesztésére, amelyek gyártásához egyáltalán nem, vagy csak kis mennyiségben kellenek ritkaföldfémek.

A Tesla az idén jelentette be, hogy az új autómodelljeit ritkaföldfémmentesre tervezi. De hasonló úton járnak a General Motors és a Jaguar Land Rover autógyártók is, illetve olyan nagy autóipari beszállítók, mint a BorgWarner vagy a német ZF. Ez utóbbi el is készült egy olyan mágnesmentes, külső gerjesztésű szinkronmotorral (EESM), amely méretben és teljesítményben megfelel az állandó mágneses motoroknak. Sőt, a cég jelenleg is tárgyal amerikai, európai és kínai autógyártókkal az EESM szállításáról.

Ne hagyd ki!