5 érv a márkafüggetlen iPhone szerviz mellett

5 érv a márkafüggetlen iPhone szerviz mellett

Az Apple termékek esetében a márkahűség erős. Ez egyrészt a cég által kiépített imázs része, amihez a vendégek jelentős része örömmel tartozik, másrészt kényszer, mivel a cég nagyon erős ösztönzőket alkalmaz arra, hogy se más márkájú terméket, se a hivatalos hálózati körön kívülről igénybe vett szolgáltatást ne használjanak ügyfeleik.


Ezt szolgálják a saját termékekhez maximalizált, míg más termékekhez rendkívüli mértékben korlátozott kompatibilitási tényezők. Apple mindezt a magas minőség garantálásával biztosítja, igaz ezért olyan kiegészítőik is jóval magasabb árkategóriában helyezkednek el, ahol nehéz megfogni, mi az a hozzáadott érték, ami indokolja ezt.

Hová vigyük a meghibásodott készüléket?

Minden mobiltelefonnak szüksége lehet szervizre, általában két okból. Az egyik eshetőség, hogy elromlik külső behatás nélkül. Ezek általában a klasszikus garanciális problémák. A másik eshetőség, hogy külső behatás miatt romlik el. Ezek az első pillanattól kezdve nem garanciális problémák.

Ha Apple készülékünk garanciája él és a szerviz felkeresése azért szükséges, mert külső behatás nélkül észlelünk hibát, akkor mindenképpen a hivatalos, gyári Apple szerviz felkeresése indokolt. Ha a garancia már nem él, akkor érdemes a lenti szempontok mérlegelése mellett dönteni, hogy milyen iPhone szerviz szolgáltatását vesszük igénybe.

Nehezebb a kérdés akkor, ha az Apple készülékünk garanciája él, de az külső behatás miatt romlik el. Ilyenkor a javítás költségeit magunknak kell állni, hiszen arra a garancia nem vonatkozik. Ha ezt a javítást hivatalos szervizben végezzük el, akkor az általános garancia megmarad, míg ha márkafüggetlen szervizben, akkor elveszik. A mérlegelendő kérdés ekkor az, hogy a különböző helyeken végzett javítás közti árkülönbözet vagy a hátralévő általános garancia hossza a fontosabb számunkra. Például: megéri-e a készüléket 30 ezer forint helyett 130 ezer forintért megjavíttatni azért, hogy ezzel további 6 hónapig megmaradjon az általános garanciája? A választ mindenkinek egyénileg kell mérlegelnie.

Milyen szempontok szerint válasszunk?

Jogos az a kérdés, hogy mik lehetnek azok az okok, amiért megfontolandó a hivatalos Apple szolgáltató elhagyása és a szervizelés márkafüggetlen szervizben való igénybevétele. Ehhez mutatunk most 5 érvet, amiért érdemes márkafüggetlen iPhone szervizt választani.

1. Ár

A márkafüggetlen iPhone szervizek díjszabása jóval kedvezőbb, mint a hivatalos szervizé. Ennek oka nem a szakértelem hiánya, hanem a valódi verseny a piacon. Ha már megvásároltunk egy Apple készüléket, a cég arra törekszik, hogy szolgáltatásokat és kiegészítőket közvetlen versenytárs nélkül kínálhasson. Bármennyiért. Abban a piaci szegmensben, ahol az ár minden elemének valóban tükröznie kell az elvégzett munkát, olcsóbban jöhet ki a vásárló.

2. Rugalmasság

Az Apple szigorú irányelveket és szabályokat követ működése során, mint minden multinacionális cég. Ezektől eltérni nem tud és nem is akar. Egyéni szempontok figyelembevételének nincs tere a rendszerben. Az ügyfélnek kell a felkínált működési modellhez maximálisan alkalmazkodnia. Az Apple az átlagos vásárló igényeit veszi figyelembe. Ez egészen máshogy működik egy kisebb vállalkozás esetében. Természetesen itt is vannak kötöttségek, hogy a munka minősége garantálható legyen, de összehasonlíthatatlanul kevesebb. Valós piaci versenyhelyzetben a vállalkozások arra törekednek, hogy minél teljesebben igazodjanak a vásárlók egyéni igényeihez. Itt nem csak arra kell gondolni, hogy mennyire rugalmas az ügyfélszolgálat, hanem olyan alapvető kérdésekre, hogy egyazon helyen lehet elvégeztetni különböző márkájú készülékek karbantartását és javítását.

3. Gyorsaság

A hivatalos ügymenet betartása egy multi esetében önmagában rengeteg időt emészt fel. Gondoljunk csak arra, hogy önmagában az okozhat napokban mérhető időveszteséget, hogy a javításra leadott készüléket még elviszik egy másik helyre, ahol megvizsgálják, megjavítják, onnan visszaszállítják az üzletbe, ahonnan kiértesítenek. Ez a kör jóval kisebb egy márkafüggetlen szervizben, és olyan javítások, amik napokba telhetnek, akár néhány óra alatt elkészülhetnek. Egy akkumulátor csere akár 30 perc alatt megtörténhet, az Applenél ennyi lehet a várakozási idő a hivatalos ügyfélszolgálaton.

4. Választási lehetőségek

Az Apple minden esetben eredeti alkatrészeket használ. A márkafüggetlen üzletek gyári minőségű és utángyártott alkatrészeket is kínálnak a vásárló igényeihez igazodva. Ez akár gyorsíthat is a javításon, valamint az ügyfélre bízza a döntést, hogy az ár vagy a gyári kivitel fontosabb számára. Bármelyiket is választja a vásárló, a következő pont mind a kettőre igaz.

5. Garancia

Egészen eddig arról írtunk, hogy a garanciát tekintve miért kockázatos a márkafüggetlen iPhone szerviz, akkor hogyan kerül ide ez az érv? A megbízható, hosszú évek óta stabilan működő márkafüggetlen iPhone szervizek munkájukra ugyanúgy garanciát vállalnak, mint a gyári műhelyek. A budapesti Corvin közben működő Mobee például 6 hónap garanciát vállal minden beépített alkatrészre és nyugodtan fordulhatsz hozzájuk akkor is, ha a javítás után a problémát netán újra tapasztalnád. Tehát a javításra és új alkatrészre vonatkozó jótállás tekintetében nincs különbség gyári és márkafüggetlen iPhone szerviz között. (x)

Ne hagyd ki!