comói-tó
Fotó: Shutterstock

Friss levegő konzervben? Ennyit kell fizetni érte

A Comói-tó levegőjét egy új kezdeményezés keretében palackozva dobták piacra – így népszerűsítenék tovább a már amúgy is elég felkapott környéket, írja a Portfolio.


Az ItalyComunica nevű kommunikációs cég 9,90 euróért, körülbelül 4000 forintért adja a 4 deciliteres, állításuk szerint 100 százalékban autentikus levegőt tartalmazó konzerveket. A cég szóvivője, Davide Abagnale marketingszakember szerint a kezdeményezés célja egy könnyen hazavihető, nem megszokott, mégis szórakoztató emléktárgy piacra dobása. Abagnale korábban a Comói-tóról készült posztereket árult, most pedig a konzervlevegővel szeretne profitálni a turisták érkezéséből.

Ez nem egy termék, hanem egy kézzelfogható emlék, amit a szívedben hordozol

– nyilatkozta a férfi, aki azt is hozzátette, hogy a patinás konzervdoboz felbontás után például tolltartóként is felhasználható.

A kezdeményezés természetesen megosztja a helyieket. Alessandro Rapinese, Como polgármestere szerint nincs baj az egésszel, de csak akkor van értelme turistaként megvenni egy ilyen konzervet, ha az ember gazdag élményeket is hazavisz mellé. Rapinese magánvéleménye azonban az, hogy minden utazó jobban jár, ha inkább egy helyi selyemsálat választ szuvenírnek.

A Comói-tó népszerűsége az elmúlt években eléggé megnőtt: a lombardiai idegenforgalmi hivatal adatai szerint 2023-ban több mint 5,6 millió utazó érkezett a területre. A tó vonzerejét elsősorban festői szépségének, másodrészt az amerikai hírességek érdeklődésének köszönheti – a közelben található például George és Amal Clooney otthona.

Ne hagyd ki!