Egy friss felmérés rámutat, népszerűek a retró termékek a vásárlók körében Magyarországon is. Sokan sírják vissza a a "régi, jó dolgokat". Sorolunk közülük néhányat.
Itthon is népszerűek a retró márkák
A Tó-retró online felméréséből kiderül, a Magyarországon régen kapható, manapság retrónak számító márkák közül a válaszadóknak leginkább
- a Bambi,
- a Traubi,
- a Trabant,
- a Trapper farmer,
- az Alföldi papucs,
- és a Leó jégrém hiányzik.
A kutatás eredménye alapján a ma is létező, régi magyar brandek közül minden ötödik megkérdezett vásárolt az elmúlt hónapban Márka üdítőt, vagy valamilyen retró csokit. Továbbá minden tizediknek jelenleg is van Tisza cipője.
A válaszadók körében tarolt a Kádár-retró: a 85 százalékuk ezt az időszakot és stílust kedveli a leginkább a régebbiek közül. Ezt követték az olasz „dolce vita”, valamit az amerikai és a francia retróirányzatok.
Az Economx megjegyzi, a kutatásban 670-en, 60 százalékban nők és 40 százalékban férfiak vettek részt. A megkérdezettek 70 százaléka 45 évnél idősebb volt, 23 százalékot tettek ki a 34-44 évesek, valamint 7 százalékot a 34 év alattiak.
Sosem volt ilyen népszerű ez a 70 éves képregényfigura
Egyébként nemcsak nálunk hódíthat a retró. Snoopy eredetileg egy képregényfigura volt. Egy beagle kutya, aki Charles M. Schulz képregényrajzoló alkotása. Először az 1950-es években szerepelt a népszerű Peanuts képregényben. Azóta generációkon átívelő népszerűségre tett szert, és számtalan terméken megjelenve vált a popkultúra részévé.
A közelmúltban a CVS Pharmacy amerikai drogérialánc polcain egy új generációs Snoopy plüssfigura jelent meg, melynek ára körülbelül 14 dollár, azaz durván 5 ezer forint. A kutyus modern változatának ruhái követik a mai divatirányzatokat. A kereslet a játékra olyan magas, hogy az eBay-en 40 és 70 dollár (nagyjából 14-24 ezer forint) között kínálják, mivel gyakran elfogy a raktárból, az új készleteket pedig rendre, pillanatok alatt elkapkodják.
1984-ben megnyílt a Snoopy in Fashion kiállítás a párizsi Louvre-ban, három évtizeddel később, a Snoopy and Belle in Fashion kiállítás, valamint nem sokkal ezt követően a The Peanuts Movie című számítógépes animációs film. Idén júniusban pedig az Apple TV+ a The Snoopy Show című sorozat harmadik évadát mutatta be. Snoopy megjelent pólókon, táskákon, cipőkön, karkötőkön, többek között olyan márkák, mint a Lacoste, a Swatch, a Saint Laurent árucikkein, és most a közösségi médiában is utat tör magának. Úgy tűnik a Z generáció elkötelezett rajongója lett egy kedves, régi karakternek, és az influenszerek sem tétlenkednek, hiszen egy ajándékba felajánlott pufidzsekis Snoopy akár ötmillió TikTok-megtekintést eredményez a közösségi felületen. Snoopy a TikTok-fiókja népszerűségét az egekbe emelte, hiszen csak az idén közel 200 ezer új követőt szerzett
– idéztük Melissa Mentát, a Peanuts Worldwide marketing- és kommunikációs alelnökét az év végén.