Elkapkodják az emberek az őt formázó terméket
Fotó: Shutterstock

Sosem volt ilyen népszerű ez a 70 éves képregényfigura

Snoopy, a képregényes beagle kutyus több mint 70 éves. Azonban korábban talán sosem volt olyan népszerű, mint manapság. Popkulturális jelenséggé vált a fiatalok körében: elkapkodják az emberek a róla mintázott termékeket.


Még mindig nagyon népszerű Snoopy

Snoopy eredetileg egy képregényfigura volt. Egy beagle kutya, aki Charles M. Schulz amerikai képregényrajzoló alkotása. Először az 1950-es években szerepelt a népszerű Peanuts képregényben. Azóta generációkon átívelő népszerűségre tett szert, és számtalan terméken megjelenve vált a popkultúra részévé.

A közelmúltban a CVS Pharmacy amerikai drogérialánc polcain egy új generációs Snoopy plüssfigura jelent meg, melynek ára körülbelül 14 dollár, azaz durván 5 ezer forint. A kutyus modern változatának ruhái követik a mai divatirányzatokat. A kereslet a játékra olyan magas, hogy az eBay-en 40 és 70 dollár (nagyjából 14-24 ezer forint) között kínálják, mivel gyakran elfogy a raktárból, az új készleteket pedig rendre, pillanatok alatt elkapkodják.

1984-ben megnyílt a Snoopy in Fashion kiállítás a párizsi Louvre-ban, három évtizeddel később, a Snoopy and Belle in Fashion kiállítás, valamint nem sokkal ezt követően a The Peanuts Movie című számítógépes animációs film. Idén júniusban pedig az Apple TV+ a The Snoopy Show című sorozat harmadik évadát mutatta be. Snoopy megjelent pólókon, táskákon, cipőkön, karkötőkön, többek között olyan márkák, mint a Lacoste, a Swatch, a Saint Laurent árucikkein, és most a közösségi médiában is utat tör magának. Úgy tűnik a Z generáció elkötelezett rajongója lett egy kedves, régi karakternek, és az influenszerek sem tétlenkednek, hiszen egy ajándékba felajánlott pufidzsekis Snoopy akár ötmillió TikTok-megtekintést eredményez a közösségi felületen. Snoopy a TikTok-fiókja népszerűségét az egekbe emelte, hiszen csak az idén közel 200 ezer új követőt szerzett

idézi Melissa Mentát, a Peanuts Worldwide marketing- és kommunikációs alelnökét a VG.

Különösen jó befektetés lehet egy mesekönyv

Egyébként nemcsak a Snoopy plüssfigurák, hanem akár a mesekönyvek, illetve a regények is kiváló karácsonyi ajándékok lehetnek. Amellett, hogy izgalmas történetek ígéretét hordozzák, akár kivételes pénzügyi befektetésként is funkcionálhatnak. Persze nem mindegyik mű értéke ugrik meg idővel. Csak bizonyos szempontok teljesülése után lehetnek különösen értékesek. Fontos, hogy ritkák és keresettek legyen, valamint jó állapotúak. Néha a fizikai vagy az online piactereken is ki lehet fogni ilyen könyveket az értékük töredékéért.

Olyan meséskönyvre, amely jó pénzügyi befektetés lehet, magyar példa Bartos Erika: Anna, Peti, Gergő (APG)-könyvsorozata. Ezeknek a könyveknek az értékét megsokszorozta, hogy a jelentős keresletük ellenére sem adták ki többször, ezért az APG-kötetek árfolyama folyamatosan emelkedett az elmúlt években. A 11 kötet jó minőségű darabjainak az ára 15-40 ezer forint között mozog. Így a teljes sorozat több százezer forintba kerülhet. Viszont eredetileg a példányok árszintje 2500 forint körül alakult 2006 és 2009 között.

Olyan könyvekre, amelyek ára elszállt az évek alatt, számos példát találunk külföldön is. Például J. R. R. Tolkien 1937-ben másfél ezer példányban megjelent kötetének, A hobbitnak (The Hobbit) egy kitűnő állapotban megmaradt tagja 65 ezer dollárért kelt el 2003-ban.

A Lewis Carroll: Alice kalandjai Csodaországban 1969-ben Salvador Dalí által illusztrált és aláírt példányát 20 ezer dollárért vásárolták meg.

A Harry Potter és a bölcsek köve a Bloomsbury 1997 júniusában kiadott 500 első példányának egyike pedig hibátlan állapotban 471 ezer dollárért ment el (mintegy 165 millió forint mai árfolyamon) 2021 decemberében.

Ne hagyd ki!