Titkos évadot hirdet a Pannon Filharmonikusok a Müpában

Titkos évadot hirdet a Pannon Filharmonikusok a Müpában

A Pannon Filharmonikusok a következő évadban arra a kérdésre keresi a választ, hogy mi a TITOK? Vajon miért szereti a közönség a pécsi együttest annyira, hogy majd minden koncertje teltház előtt zajlik Budapesten is, és sok fiatalt láthatunk a Müpa nézőterén? Apró segítség a megfejtéshez: a zenekar gondosan megválogatja a koncertjein elhangzó műveket, előadókat, pallérozza tudását és fejleszti hangszerparkját, a közönség tagjainak ízlése, temperamentuma, műveltsége és lelki világa egyedi kulcsként nyit kaput a zenének.


Az évad első műveként ProkofjevII. zongoraversenye teketória nélkül, azonnal kiszakítja az embert a hétköznapi valóságból. A rendkívüli technikai és szellemi energiát igénylő versenymű előadója Tom Borrow, az alig 23 éves zongorista csillag, akinek játékát nemes egyszerűséggel azzal a véleménnyel illeti a nemzetközi sajtó, hogy őt mindenképpen látni, hallani kell. A nyitókoncert második műve a Bruckner-év tiszteletére a szerző IX. szimfóniája, amely az életmű összegzése és esszenciája.

A sorozat novemberi estje neves kórusok, énekesek és Mácsai Pál narrációja nyomán a gyászról az élet színére fordítja a hallgatóság belső tekintetét: a 80 éve történt holokauszt közös meghurcoltatása, az egyéni tragédiák és a személyes elmúlás feletti szomorúságot az élet dicsőítése követi. Kesselyák Gergely vezető karmester, aki a közönség tetszését is kereső alkotások revideálására törekszik, Bernstein több mint 150 főt igénylő előadói apparátusú Kaddis szimfóniája mellé Penderecki szelíd hangú Kaddisát és Korngold gyönyörű Allelujában végződő pár perces művét illesztette.

A sorozat januári hangversenyén Maestro Varga Gilbert folytatja a komolyzenei előadók fiatal tehetségeinek a bemutatását, és a klasszikus alkotások hártyavékony, mégsem áttetsző rétegeinek megfejtését. A koncerten fellépő Seohyun Kim a jövő nagy hegedűs generációjának alig 15 éves képviselője. Az általa játszott, Henryk Wieniawski hegedűverseny mellett a koncert arra a titokra keresi a választ Gounod, Bartók és Richard Strauss műveivel, hogy vajon a szerepek mozgatnak bennünket, amelyeket játszunk, vagy mi alakítjuk azokat kedvünk és tehetségünk szerint?

Kessely\u00e1k Gergely

A márciusi koncerten elhangzó Beethoven Hegedűverseny az emberszeretet és életöröm kifejezése, amely Viktoria Mullova rendkívül kifejező játékával a közönség számára is hozzáférhetővé teheti a szívébe rejtett titkos rekeszét az örömnek. Csajkovszkij életművének utolsó alkotása összegzése egy érzékeny és termékeny művészéletnek, amelynek széles érzelmi skálája a közönség tagjai számára is ismerős lehet. Az est karmestere az idősek bölcsességét meghazudtoló mélységek átélésére, és a fiatalok magasba szárnyalására egyszerre képes tehetség, Nicolò Umberto Foron lesz.

Az évadzáró koncert az öt hangverseny érzelmi hullámzását a játék és derű vizeire evezi. Bogányi Tibor személyisége garantáltan mosolyt csal az arcokra, Dejan Lazić zongoraművész pedig nem csupán az életvidám Mozart jobb kezeként játszik az esten, de zeneszerzőként is bemutatkozik egy friss scherzóval. Az évadot BrahmsII. szimfóniája zárja, melyről egy barátja azt írta, hogy „tiszta kék ég, forráscsörgedezés, napfény és hűvös zöld árnyék”. A művet titkos útravalóként csempésszük közönségünk szívébe, hogy a nyár egy-egy viharos napján is legyen zenei muníció a lelki feltöltődésre.

Bérletek a Müpa jegypénztárában és a Jegymesteren kaphatók, 6 és 18 éves kor között díjmentes gyerekbérlet igényelhető a zenekar munkatársainál a teszlak.nikolett@pfz.hu e-mail-címen. (x)

Ne hagyd ki!