Bezárja több száz üzletét a Douglas parfümérialánc, közölte a 25 európai országban tevékenykedő német társaság.
A járvány miatt a 2019/2020-as üzleti évben 50 százalékkal megugrott az online vásárlások száma, csökkent a boltok forgalma, ami üzleti startégiája átgondolására késztette a céget. A döntés értelmében a jelenlegi 2400 üzletből mintegy 500-at felszámolnak, többségüket Dél-Európában. A boltbezárásokról tárgyalásokat kezdenek a munkavállalók képviselőivel. Az átalakítást 2022 őszére fejezik be.
Ezt mutatják a számok
Az elektronikus kereskedelmi üzletág bevétele minden korábbinál nagyobbra, éves szinten 40,6 százalékos ugrással 822 millió euróra (300 milliárd forint) emelkedett. A hagyományos boltok bevétele viszont 15,8 százalékkal 2,4 milliárd euróra süllyedt. Könnyen kiszámítható, hogy az összbevétel 3,2 milliárd euró volt a tavaly szeptemberrel véget ért üzleti évben, ami 6,4 százalékos csökkenés az egy évvel korábban elért 3,5 milliárd euróhoz képest.
A Douglas Magyarországon 2001-ben jelent meg, 22 boltot üzemeltet.