Év végén húzunk bele a pezsgőzésbe Magyarországon, több millió palack fogy ilyenkor. Mutatjuk a hazai pezsgőfogyasztási trendeket.
Szilveszterkor fogy a pezsgők java
Egy régi hagyomány szerint azért jó szilveszter éjfélkor azonnal nekiállni a pezsgőzésnek, mert ha az év első perceiben elit italt fogyasztunk, szűkölködés helyett bőség vár ránk a következő 365 napon – írja cikkében az Index.hu.
Az évek végén kel el a legtöbb pezsgő idehaza. A Törley például nagyságrendileg évi 20 millió palack pezsgőt és egyéb buborékos italt készít, melynek 65-70 százalékát belföldön értékesítik. Ennek a mennyiségnek a 60-65 százalékát pedig az év végi hónapokban adják el. A márka letöbbet értékesített tétele a „Charmant Doux” édespezsgő.
A vállalat marketing vezetője szerint egyébként döntő többségben vannak azok a fogyasztók, akik az édes pezsgőt preferálják, azonban jelentős az elmozdulás a félszáraz és száraz pezsgők irányába.
Változik a tendencia
Szerte a világon a gyártók nagyon igyekeznek annak érdekében, hogy a pezsgő ne csak az ünnepi asztalra kerüljön ki. Ez a tendencia hazánkban is megfigyelhető.
„Nagyon fontos számunkra, hogy a pezsgő tartsa meg ünnepi státuszát az italok között, a pukkanás vagy egy látványos pezsgőbontás mindig is azt jelzi, hogy valami különleges történik. Ezt az érzést azonban át lehet vinni az élet egyéb területeire is. Mi magyarok jelenleg javarészt akkor ünneplünk, ha klasszikus nagybetűs ünnepről van szó (születésnap, szilveszter, névnap stb.), és hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az életben számos olyan helyzet van, amit érdemes megünnepelni. Mindannyiunk életében mindig vannak kisebb-nagyobb sikerek, amikor érdemes egy kicsit megállni és szeretteinkkel, barátainkkal közösen megünnepelni. De szerintem az sem ördögtől való, ha egy sima hétköznap estét egy pohár pezsgővel zárunk le, vagy egy laza hétvégi napot egy korty pezsgővel indítunk a reggeli mellett”
– mondta Csomay András, a Törley marketing vezetője.
A szakember arról is beszélt, hogy itthon meglehetősen jellemző, hogy az árban alacsonyabb vagy a középkategóriás nedűket tesszik a vásárlók a bevásárlókosárba. Ebből is következik, hogy a legnagyobb mennyiségben a tartályban erjesztett és érlelt, kedvezőbb árú pezsgőket értékesítik a pincészetek. Azonban ennek ellenére növekszik a magasabb értékű pezsgők iránti kereslet is.
Több millió liter pezsgő fogyasztunk szilveszterkor
Az ünnepi időszakban csak a Tesco több mint 4 millió liter bort és pezsgőt értékesít – közölte az Index.hu-val a vállalat sajtóosztálya. Az üzletlánc arról is beszámolt, hogy körülbelül 55-45 százalékban oszlik meg a csendes borok és a pezsgők közötti értékesítés mennyisége. A pezsgők ilyenkor az újévi szokásoknak köszönhetően nagyobb forgalmat generálnak a szokásosnál.
Az üzletlánc az év végére fellenülő trend miatt speciális ajánlatokkal készül a pezsgőrajongóknak, valamint több exkluzív terméket és prémium borokat is kínálnak a vásárlóknak. A pezsgők közül pedig náluk is a legnépszerűbbek az édes tételek.