Az oltási kampányok előre haladtával egyre több ország enyhít a maszkviselés szabályain. Az eredmény? A rúzsok és a szájfények forgalma szélsebes növekedésnek indult – írja a Business Insider.


​Elkenődtek

A koronavírus-járvány hatására szinte az egész világ maszkok mögé bújt. A nehézkes légzés mellet a hölgyek egy másik negatívummal is szembesültek. Az egyik legnépszerűbb kozmetikai termék jelentős része a maszkon landolt, és még el is kenődött. Bizony, a rúzsról van szó. Nem kellett sok idő, hogy megelégeljék a bosszantó jelenséget, aminek a levét a gyártók itták meg.

​Otthon nem sminkelnek

A kötelező maszkviselés bevezetésével nagyjából egyidőben durván visszaesett a kereslet a rúzsokra és a különböző ajakápolási termékekre. Tavaly áprilisban a McKinsey & Company arról számolt be, hogy az Amazon által forgalmazott rúzsok és ajakápolási termékek iránti kereslet 15 százalékkal, az árak pedig 28 százalékkal csökkentek. Ahogy a maszkviselés egyre inkább a mindennapi életünk részévé vált, úgy csökkent a kereslet a szépségipari kozmetikumok iránt. Az NDP jelentése alapján az idei év első negyedévében az ajakápolási termékek eladási számai 24 százalékot romlottak. Az említett kozmetikai termékek közül a rúzs bizonyult a legnagyobb vesztesnek, a maga 32 százalékos visszaesésével. Larissa Jensen, az NDP csoport alelnöke hozzátette, amint bevezették maszkviselést, óriási kereslet mutatkozott a matt színű rúzsok iránt. Ezek kevésbé kenődnek el, és nem is hagynak olyan nyomot, mint a piros társaik.

​A szem a lélek tükre

Larissa Jensen egyértelmű összefüggést vélt felfedezni a maszkviselés és a kozmetikai termékek eladásai között. Míg a rúzsok borzalmasan, addig a szemfestékek brutálisan jól teljesítettek. Utóbbiak esetében a kutatócég 204 százalékos éves növekedést mért tavaly április és június között. Nem csoda, hiszen szerencsére a szemünkre nem kellett ráhúzni a maszkokat. A szemfestékek teljesítménye azonban csak minimálisan kozmetikázta a teljes szektor eredményét. A csúcskategóriás sminktermékek kereslete 34 százalékkal csökkent 2020-ban.

Éledezik a piac

Larissa Jensen (számos más üzletági szereplővel karöltve) úgy véli, a nehezén már túl van a szektor, és jelentős fellendülés várható. Az Amerikai Járványügyi Hatóság múlt héten eltörölte a kötelező maszkviselést azoknak az embereknek, akik már teljes védettséget élveznek az oltásnak köszönhetően. Ez nemcsak az utcára és a közterekre, hanem a vendéglátóhelyek belső tereire is érvényes. De ez csak az első szikrája a reménynek. Larissa Jensen úgy véli, hamarosan megnyílnak az utazási lehetőségek, fellendül a turizmus, illetve újra lehet majd esküvőket és egyéb összejöveteleket tartani, melyek egyértelműen magukkal hozzák a szépségipar fellendülését. Ráadásul sokan egy éve hozzá sem nyúltak a sminkkészletükhöz, esetükben érik egy teljes készletfrissítés. A gyógyulás első jelei már látszanak: az idei első negyedévben már csupán 9 százalékos visszaesést tapasztalt a szektor. 2019-ben 532 milliárd dolláros bevételt ért el a teljes sminküzletág. Kérdés, vajon sikerül-e elérni ezt a számot idén?


Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

Az oltási kampányok előre haladtával egyre több ország enyhít a maszkviselés szabályain. Az eredmény? A rúzsok és a szájfények forgalma szélsebes növekedésnek indult – írja a Business Insider.


​Elkenődtek

A koronavírus-járvány hatására szinte az egész világ maszkok mögé bújt. A nehézkes légzés mellet a hölgyek egy másik negatívummal is szembesültek. Az egyik legnépszerűbb kozmetikai termék jelentős része a maszkon landolt, és még el is kenődött. Bizony, a rúzsról van szó. Nem kellett sok idő, hogy megelégeljék a bosszantó jelenséget, aminek a levét a gyártók itták meg.

​Otthon nem sminkelnek

A kötelező maszkviselés bevezetésével nagyjából egyidőben durván visszaesett a kereslet a rúzsokra és a különböző ajakápolási termékekre. Tavaly áprilisban a McKinsey & Company arról számolt be, hogy az Amazon által forgalmazott rúzsok és ajakápolási termékek iránti kereslet 15 százalékkal, az árak pedig 28 százalékkal csökkentek. Ahogy a maszkviselés egyre inkább a mindennapi életünk részévé vált, úgy csökkent a kereslet a szépségipari kozmetikumok iránt. Az NDP jelentése alapján az idei év első negyedévében az ajakápolási termékek eladási számai 24 százalékot romlottak. Az említett kozmetikai termékek közül a rúzs bizonyult a legnagyobb vesztesnek, a maga 32 százalékos visszaesésével. Larissa Jensen, az NDP csoport alelnöke hozzátette, amint bevezették maszkviselést, óriási kereslet mutatkozott a matt színű rúzsok iránt. Ezek kevésbé kenődnek el, és nem is hagynak olyan nyomot, mint a piros társaik.

​A szem a lélek tükre

Larissa Jensen egyértelmű összefüggést vélt felfedezni a maszkviselés és a kozmetikai termékek eladásai között. Míg a rúzsok borzalmasan, addig a szemfestékek brutálisan jól teljesítettek. Utóbbiak esetében a kutatócég 204 százalékos éves növekedést mért tavaly április és június között. Nem csoda, hiszen szerencsére a szemünkre nem kellett ráhúzni a maszkokat. A szemfestékek teljesítménye azonban csak minimálisan kozmetikázta a teljes szektor eredményét. A csúcskategóriás sminktermékek kereslete 34 százalékkal csökkent 2020-ban.

Éledezik a piac

Larissa Jensen (számos más üzletági szereplővel karöltve) úgy véli, a nehezén már túl van a szektor, és jelentős fellendülés várható. Az Amerikai Járványügyi Hatóság múlt héten eltörölte a kötelező maszkviselést azoknak az embereknek, akik már teljes védettséget élveznek az oltásnak köszönhetően. Ez nemcsak az utcára és a közterekre, hanem a vendéglátóhelyek belső tereire is érvényes. De ez csak az első szikrája a reménynek. Larissa Jensen úgy véli, hamarosan megnyílnak az utazási lehetőségek, fellendül a turizmus, illetve újra lehet majd esküvőket és egyéb összejöveteleket tartani, melyek egyértelműen magukkal hozzák a szépségipar fellendülését. Ráadásul sokan egy éve hozzá sem nyúltak a sminkkészletükhöz, esetükben érik egy teljes készletfrissítés. A gyógyulás első jelei már látszanak: az idei első negyedévben már csupán 9 százalékos visszaesést tapasztalt a szektor. 2019-ben 532 milliárd dolláros bevételt ért el a teljes sminküzletág. Kérdés, vajon sikerül-e elérni ezt a számot idén?


Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!